3 penyumbang pandangan

RM3000 nilai puasa~

NAH!! ambik undang2 baru KHAS untuk PEMONTENG2 tegar bulan puasa!!!!
kalau sebelum nie kena bayar RM500 je kan...
(pe la sangat RM500 kan bagi korang)
so sekarang up RM3000 okeh!
mana korang nak pilih puasa ke bayar RM3000???
lebih baik puasa je la kan....
malu la siket der...budak2 pun boleh puasa kot~

korang kena paham la kan...
setiap insan tu mengalas tanggungjawab tu menjaga maruah agama..
bukan nya takat maruah korang sendiri jer -.-
so paham2 la...
kalau agama lain tengok..tak ke diaorang pandang serong kat agama islam...
jadi jangan sebab nila setitik, rosak susu sebelanga..
so jangan sebab segelintir yang bersikap camtu, agama yang dipandang hina!


nie la yang di kata...
" agama islam cukup sempurna, tapi umat nya sendiri yang mencacatkan nya"




ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

op anaz said...

Dah matang boleh fikir kan..bukan suah pun nak puasa...he..

Mohamad Fitri said...

Adeh~
Tu lah yg selalu berlaku disekeliling Fitri.
Bila sampai je bulan yg mulia ni, ada je yg dok memonteng puasa.
Alasan, gakstrik lah..pening pale lah..
Allah tu bagi betul2 penyakit tu baru tahu.
Sepatutnya bila sampainya bulan puasa ni lah hargai sebaik mungkin.
Bukan mendatangkan pahala saje, malah anggota badan korang lagi sihat kot.
Dari gemuk ke kurus.
Dari kurus ke gemok.
Tak gitu tuan empunya blog? =D

saya_arief said...

tak sabar nak tunggu puasa.
:D
kasik pengajaran skit pada golongan yang ponteng pose nih.terok betol.