0 penyumbang pandangan

perempuan tak reti masak!

Assalamualaikum..
perempuan tak reti masak??? nak ketawa kan boleh boleh boleh????hihi jahat2.. eh cop2 bukan aqu yang jahat okeh! ok la aqu jahat...orang jahat tak kan mengaku dia jahat, jadi aqu nie ketegori perasan jahat je la kan ( baik la makna nya.kahkahah)
perempuan nie bukan nyer tak reti masak! tapi malas sebenarnya...kan kan kan..mengaku je la, toksah nak dalih2 bagai la, aqu pun kadang2 camtu...sebab2 lain perempuan tak taw masak nie sebab diaorang nie sibuk memikirkan isu2 remeh macam :-

  • sedap ke tak sedap --> nie bukan isu besar sangat pun..tak payah nak rungsing2..kalau nak di pikir sedap ke tak sedap ke, memang sampai ke sudah la korang tak reti2 nak masak.. (opsss korang?? aqu tak tmasuk la kan~lallalala) korang pun taw kan, tekak manusia nie lain2, ade yang suka manis, ada yang suka masin siket la, tawar la macam2 perangai! jadi, tak payah la pikir sangat pasal sedap or tak tu, cukup sekadar boleh makan (tak hangus!), tak keracunan and ada rasa.
  • berseni ke tak berseni --> nie kes cam aqu la nie...nak tengok makanan tu cantik kemas baru la berselera nak makan..sebenarnya tak payah la pikir sangat benda2 camtu, memadai la sekadar bersih and tak pelik. Ye la korang bukan nya nak masak tuk hotel 5star kan...lagi pun last2 makanan tu masuk perut hancur jugak, bukan nya dia dok terhias cantik dalam perut tu tuk cacing tonton!
  • boleh jadi tak --> nie lebih kurang cam ade rupa ke masakan korang tu. contohnya macam masak lemak ikan keli kan, tiba2 korang masak je ikan keli tu sampai hancur jad serpih2an dalam tu tinggal tulang jer terbentuk..ala pe korang nak susah2 pening2 sangat, kang kalau orang tanya pe bnde tu cakap la resepi baru...masak lemak ala2 laksa gitu, bukan nya tak boleh makan pun kan kalau ikan tu hancur! lagipun memudahkan orang nak makan, tak payah kunyah2 ye tak?


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: