0 penyumbang pandangan

menjadi babi hutan hitam!

Ketika zaman Rasulullah, ada seorang pemuda yang menangis ketika masuk ke dalam masjid.. lalu baginda bertanya "wahai orang muda, kenapa kamu menangis?". Maka orang muda itu menjawab "Ya Rasulullah, ayah saya telah meninggal dunia dan tidak ada kain kafan dan tidak ada orang yang ingin memandikannya"


Lalu Rasulullah memerintahkan Abu bakar dan Umar mengikuti orang muda tersebut untuk melihat masalahnya. Ketika sampai di rumah orang itu, maka Abu bakar dan umar mendapati ayah orang muda itu bertukar rupa menjadi babi hutan yang hitam, maka mereka kembali dan kabarkan nya kepada baginda. 


Kemudian Rasulullah dan para sahabat pergi ke rumah orang muda itu dan baginda berdoa kepada Allah, maka mayat itu bertukar menjadi manusia semula. Namun apabila hendak mengebumikan mayat tersebut, ia sekali lagi bertukar menjadi seekor babi hutan yang hitam.. maka bertanya Rasulullah kepada pemuda tersebut "Wahai orang muda, apakah yang telah di lakukan oleh ayahmu sewaktu di dunia dahulu?". Orang muda itu menjawab "sebenarnya ayahku ini tidak mahu mengerjakan solat".
Kemudian Rasulullah berkata "wahai sahabatku, lihatlah keadaan orang yang meninggalkan solat. Pada hari kiamat nanti akan di bangkitkan oleh Allah seperti babi hutan yang hitam."
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: