0 penyumbang pandangan

raya dulu vs sekarang

  • ucapan raya 
ok! dulu aqu dapat bertimbun2 kad raye, macam2 pantun raya la dalam tu nak tulis kan.. pecah kaca pecah gelas pecah cermin tingkap sume ade.. la nie bile teknologi dah canggih sume nak antar pakai sms jer.. tapi aqu akui kad raya tu lebih bermakna la, bak kata orang feeling lebih... 

  • ketupat
tang nie memang aqu kesian betul kat budak2 la nie... agak2 nya la, satu hari nanti  jangan kata nak buat ketupat, bentuk ketupat sebenar pun belum tentu diaorang taw.. maklum la ketupat sekarang cepat, mudah dan berkhasiatttttt~ (*ketupat dulu tak berkhasiat ka??)

  • pelita
ha..penah korang buat pelita buluh tu?? tak penah kan... tu la korang canggih sangat, mesti korang pakai pelita yang letrik moden tu kan..main petik suiz jer.. best taw guna pelita buluh, cantik and asli baru terasa semangat nak pasang pelita.. nie pakai pelita letrik, nak main mercun pun payah!

  • duit raya
haaaa tu aqu suke zaman dulu...dulu tak main la singgit dua hinggit nie... dulu paling2 koman pun 5 hinggit taw.. (tu yang aqu dapat 400 sehari duit raya.hhahha) sekarang..nah! sehinggit..mimpi la nak dapat lebey.. maybe sebab harga barang da naik kot... tapi tak pe la asal ikhlas kan kan =)

  • baju raya
hakhakhak bile sume dah moden mesti baju pun nak moden kan.... sekarang punye baju canggih wo... lutsinar! jadi bile pakai tu sangat la nyaman and tak panas kan.. maklum la malaysia nie cuaca nya panas sangat ye tak??? tak macam kat padang pasir tu sejuk! ;p

  • minuman raya
 ribena?? class kau maria!! hahhahha kalau dulu2 tiap kali aqu masuk raye umah jiran2 je sume bagi sirap sirap sirap haiya sampai tak larat dah aqu tengok.. kadang2 sampai tak berusik dah air tu. la nie moh kita pakat ramai2 bagi ribena pulak baru class jah!

bila teknologi canggih sangat pun tak best pulak... ye la, tak terasa dah hari raya yang sebenar tu, sume nak moden jer.. 



ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: