0 penyumbang pandangan

serba tak kena! -.-

Hari nie aqu nak cite pasal lumrah dalam hidup nie.. musim haji musim umrah, nie sume dah lumrah.. (pantun lagi -.-) lumrah??? apakah?? =.= Terasa mengantuk bile nak cite hal nie.. sume orang da taw.. biase la kita nie manusia, masing² pikir diri masing² je perfect so kadang² tu terlepas jugak mengata orang. Kalau kita nie kucing ke rimau ke mesti buat hal masing² je janji perut kenyang!   *mulut~ cakap cakap cakap cakap dan cakap! benda tak penting pun nak cakap.. gossip² pun nak bincang.. tapi hal agama sume pakat ! Kesimpulan yang boleh aqu buat, manusia akhir zaman ramainya begitu lah -.-


contohnya moh aqu bagi... :- 


~ bile kita tegur baik² orang cakap, "tak payah nak tunjuk baik ok!"
    so bile kita menyindir orang kata, "tak boleh nasihat baik² ke!"


~ bile kita ikut suruhan agama orang cakap, "tak yah belagak alim la!"
    so bile kita langgar orang kata, "ape la nak jadi mak pak tak ajar kot!"


~ bile kita pakai sopan² orang cakap, "kuno la! tu pakaian orang kampung je..!"
   so bile kita pakai seksi orang kata, "tak de maruah diri ke??? sume nak tayang!"


~ bila kita kawen awal orang cakap "muda² da kawen malas belaja la tu!"
  so bile kita kawen lambat orang kata, "tak laku macam tu la!"


~ bila kita ambik berat orang cakap, "sibuk betul la jaga tepi kain orang!"
  so bila kita buat tak kisah orang kata, "penting kan diri, tak tau jaga hati orang langsung!"


~ bila kita ikut peraturan orang cakap, "skema la bro!"
   so bila kita langgar peraturan orang kata, "tak de masa depan punye orang!"


~ bila kita ramah orang cakap, "rimas la!"
   so bile kita pendiam orang kata "sombong tahap biawak!"


~ bila kita berfacebook orang cakap, "camtu la orang² yang suke bergosip!"
  so bila kita tak de facebook orang kata, "dok zaman batu ke??"


*pe kata bila orang dah buat baik tuh, tak payah la sibuk2 nak mengata lagi... kalau tak sampai bile2 manusia takut nak berubah! takut sebabkata2 dari mulut manusia tu lagi berbisa dari pisau taw ;p



ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: