0 penyumbang pandangan

hari belajar jawi~

  
Hari nie aqu nak jadi cikgu buleh??? cikgu pendidikan islam..hehehhe Rase lame gile kot tak guna tulisan jawi.. ade pun al-quran je la.. kalau kat tempat lain, payoh nak jumpe.. silap-silap memang ade nie antara korang yang merangkak-rangkak bace tulisan jawi nie.. haaaa baik ngaku!!!! ;p 

Dulu time sekolah minat gile aqu subject jawi.. subject jawi??? ade ke??? aqu taw korang mesti pelik, sebab ramai dah member aqu tanye bile masa ade subject jawi.. sebenarnya subject tu ade je.. tapi kat sekolah agama.. kalau sekolah biase dia combine kan dalam subject pendidikan islam..

So moh kita start... cam biase tulisan jawi tak tulis dari kiri ye.. dia mula dari kanan.. so bile kat sekolah dulu, buku tulis tu kira mula dari belakang la..

..اکو تق ڤنداي براوچڤ کات
ديريکو جوݢ تق چوکوڤ ڤينتر مڽمڤايکن مقصود
.تق ڤنداي ڤولا مڽرڤ معنا
...سايڠ
،بݢيتوله اڠکاو بربيسيق لمبوت د تليڠاکو
..فجر دمي فجر
..تريما کاسيه ککاسيهکو
،سڤرتي ايتوله اکو ترسڽوم ڤدمو
،اتس کبهاݢياٴن دمي کبهاݢياٴن
..اڠکاو ڤانتس منداڤتکنڽ چينتاکو
،بݢيتوله اڠکاو مڠوچوڤ داهيکو
..سنجا دمي سنجا
،دان سراس ايڠين کو بقتيکن سڤنوە جيوا راݢکو
،مڠوچڤ نام٢ ايندهڽ برسام مو
..ڤاݢي دمي ڤاݢي
،سرتا ايڠين کو هابيسکن سلوروە هيدوڤکو
،سجود برساممو د هادڤن-ڽ
..مالم دمي مالم
ha amacam buleh bace???? please kata kan buleh... malaysia buleh!!!!  Aqu ambik puisi asal dari SINI.. pastu baru tukar ke jawi.. ( -.- sesungguh nya aqu malas nak buat puisi sendiri.hahahaaha) 
*lepas nie nak luah perasaan pakai tulisan jawi la.. chantek idea~ tak la malu sangat.hahhahahahaah *gelak over* 

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: