0 penyumbang pandangan

Hidangan petang ku~

   =) petang yang sangat nyaman... baru lepas masak.. petang nie hidangan cucur bilis mewarnai meja makan... nyam² manyak sedap.. Nie la keje aqu kat umah senjak jadi penganggur bertauliah nie..masak, masak dan masak.. untung betul sape jadi laki aqu...hahhahah Untung la sangat! ;p Tapi dalam untung² dia tu ada rugi la siket... Untung nyer keje dia kenyang je kalau dok umah.. tapi rugi nya, kalau aqu masak tak sedap dia jugak yang kena makan..hahhahah
jemput2 makan.... =)
sebelah kiri tu rendang ayam~
So malas cite panjang² la... nak makan (pas makan, makan lagi -.-) Ape??? resepi??? Haishhh tak kan masak cucur pun tak taw??? -.-

Nah² la makcik bagi la resepi nyer...

-Tepung gandum sesuka hati banyak mana..(ikut jumlah orang nak makan la..)
-Ikan bilis, kasi masuk dalam lesung tumbuk siket bersama udang geragau or udang gagau setengah orang panggil..
-Bawang besar, potong halus² siket ye.. kang rase bawang je pulak
-Garam secukup rase.. kalau nak cantik siket plus la kunyit siket bagi warna kuning.. tapi ingat SIKET ke!
-Kalau nak lagi sedap tambah kentang yang di potong dadu yang sangat kecik..
-Air yang memadai


Cara²nya.. korang masuk je sume bahan² tu dalam mangkuk tanpa kira step yang mane dulu.. pastu goreng... jangan cair sangat or pekat sangat ye adunan tu.. =) siap!
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: