0 penyumbang pandangan

*jodoh kah cinta kah ape kah*

  

Situasi 1 ~~~>  lalu sorg minah seksi..


mat rempit: "fuyyoo,seksi gile..geram pulak aku tengok body dia,kalo la aku dapat ni..hishh"


Situasi 2 ~~~>  lalu seorang muslimah yang lengkap terjaga aurat 


mat rempit: "perghh,cun awek ni,kalo dapat buat bini ni,bertuah la badan"


*KESIMPULAN : wanita yang tidak menutup aurat hanya dipandang dengan pandangan nafsu oleh lelaki,dan wanita yang menutup aurat akan dipandang dengan pandangan akal dan iman..


----------------------------------------------------------


✿ Aku tidak ingin dipandang cantik oleh semua lelaki. Biarlah aku hanya cantik di mata mu. Apa gunanya aku menjadi perhatian lelaki andai murka Allah ada di situ.


✿ Apalah gunanya aku menjadi idaman banyak lelaki sedangkan aku hanya bisa menjadi milik mu seorang.


✿ Aku tidak merasa bangga menjadi rebutan lelaki bahkan aku merasa terhina diperlakukan sebegitu seolah-olah aku ini barang yang bisa dimiliki sesuka hati.


✿ Aku juga tidak mau menjadi penyebab kejatuhan seorang lelaki yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat aku berikan.


✿ Ikatlah daku dalam rangkaian khitbah dan akad yg indah..akan ku jadikan agama sebagai sandaran.


--------------------------------------------------------

Mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan rasmi itu bukan hak kita. Jangan pernah takut melepaskan sesuatu yang belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali, andainya Allah mentakdirnya dia untuk kita miliki, atau Allah akan mengganti dengan yang jauh lebih baik dari yang sekarang kita cintai. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang bukan menjadi hak kita, jangan tangisi apa yg bukan milik kita..kerna mencintai tak bermaksud memiliki..tapi memiliki itu kerana mencintai..

Cinta selayaknya seperti rama-rama...
Semakin dikejar, semakin jauh ia meninggalkan kita..
Biarkan rama-ramamu terbang ke mana saja ia suka...
apabila ia lelah dan tidak sedar akan kewujudanmu..
ia bakal mengibaskan sayapnya
ke arahmu tanpa kau sangka2

Cinta manusia itu urusan Dia..
Cintakan Dia itu urusan kita..
Jangan sibukkan diri dengan urusan Dia..
Sedangkan kita gagal menyempurnakan urusan kita...

Jangan mendahului-Nya dgn menetapkan seseorang itu adalah jodohmu, sebelum ijab kabul dia bukan sesiapa bagimu, belum halal utkmu. Andai dialah jodohmu yang tertulis di luh mahfuz,Allah pasti akan menanamkn rasa kasih dalam hatimu & hatinya,itu Janji Allah.
*thanks a lot jannati =)

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: