0 penyumbang pandangan

tragis nye Miss borneo! ~.~


Sebenarnya entry nie aqu nak tulis semalam.. tapi di sebab mood tak berape nak ade, maka aqu tangguhkan hari nie.. Ok sebelum tu mesti ramaikan yang bace suat kabar semalam.. Ehhh bukan pasai gosip-gosip artis tuh! Tu je la korang taw.. gosip memanjang~ 

Nie kes yang pasai Miss borneo tuh... Pasai pe?? Adeh.. tu la! lain kali ambik taw siket berita-berita semasa nie.. akidah anak-anak muda sekarang nie memang dah tahap krtikal! sangat-sangat kritikal! Korang tak taw ke yang semalam berlangsungnya pertandingan ratu cantik miss borneo tu??? Yup semalam 20/11/2011~ 

Dah tu kenape??? Ade masalah??? Ehhhh ade masalah taw! Sebab 5 orang daripada yang masuk pertandingan tu merupakan orang islam! Hohoi~ nama nya pun wanita islam.. adelah tidak langsung di benarkan menyertai pertandingan sebegitu.. haram! Haram memperlihatkan/ menjadikan diri sebagai tumpuan kepada lelaki! Ape lagi berpakaian ape yang perlu je...

Yang paling sedihnya, bila ke lima-lima mereka telah pun di kaunselingkan oleh JAIS selama satu jam sebelum hari pertandingan itu di langsungkan... tapi sudahnya mereka tetap meneruskan penyertaan. Ye.. kesemua mereka tetap tekad meneruskan penyertaan. Ya Allah... kerasnya hati mereka, Kau lembutkan lah hati mereka Ya Ghafur.. kan bagus kalau kekerasan hati tu di gunakan untuk tegak kan agama Allah.. 

Apelah nak jadi dengan malaysia nie... mungkin sebab kita belum merasa bencana yang mampu buat kita terdiam dan terfikir untuk mengingat tuhan kot. Tapi tak kan la kita perlu menunggu bencana sebegitu pulak terjadi??? Fikir-fikirkan lah.. 

Ha alang-alang aqu cerita bab pakaian nie.. ade aqu tertengok satu video kenyataan artis pasal aurat nie.. yang aqu rase diaorang sendiri tak faham ape yang mereka kata kan.. or diaorang bercakap untuk menunjukan kepandaian.. tapi sebenarnya terlihat ke*****an.. tah la.. sebab tu aqu sangat sokong wardina kata "artis tak layak jadi idola!" 
(nak tengok SINI, tapi wanita sahaja di benarkan tengok! kaum adam jangan tengok, tapi dengar je~)

Hak masing-masing?? Wahhhh sombong nya manusia yang berkata-kata sebegitu... satu yang perlu kau ingat "hidup nie memang milik kau, tapi kehidupan kau milik Dia!". Jangan bercakap seperti manusia yang tak berakal.. jangan berkata-kata seperti manusia yang tak berilmu.. dan jangan berlagak seperti kau tu tercipta dengan sendirinya! Hidup mati kita semua ade di tangan Dia. Kita semua nie hamba.. tak ade satu hak pun yang kita ada kalau nak di ikutkan... Segala yang kau miliki tu milik Dia, kalau Dia tarik segalanya dari kau..pe lagi hak yang kau ade???

Kau peliharalah keluarga. keturunan dan mereka yang aqu sayang Ya Khaliq... Jangan kami menjadi manusia yang terlalu jahil pada pandangan Mu. Amin..

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: