14 penyumbang pandangan

10 sebab rugi tak merokok

Assalamualaikum...




Sape suke merokok?????
Kire ala-ala hobi gitu...
Or buleh la kata aktiviti kegemaran...
Or kata lain nye "perokok tegar"
Ha...aqu SUKE gilessssss kat orang-orang camtu...
PALING SUKE!!!!!....
Dah la suke, plus SAYANG SANGAT pulak tu..
Kenape???
coz diaorang nie hebat!
Hebat kenape??
Sebab diaorang buleh buat aqu sakit kepala macam nak pecah!!!, terbatuk-batuk sesak nafas dengan asap rokok diaorang tu!!!!..
Perhhhh memang sayang nak kehilangan orang-orang macam diaorang tu atas muka bumi nie..
Rase rugi gile hidup tak jumpa orang-orang macam tu!!! -.-


So lepas bertaun-taun aqu kaji tentang rokok nie, baru la nie aqu faham kenape diaorang suke gilessss nak merokok.. *aqu seorang yang memahami kan ^.^* Korang nak taw pe sebab diaorang merokok??? Banyak wo kelebihan nya... nie baru 10 aqu dapat kesan, tah-tah banyak lagi kan..
  • Free diet
Ha yang nie konfem-konfem sume orang dah sedar bahawa merokok dapat menguruskan badan! Wahhh teruja aqu dengar -.- Buat pe kan nak bazir-bazir duit pi slim world la keep slim bagai sume tu.. bazir-bazir! Membazir tu amalan syaitan! *makan asap tu amalan jin =.=*
  • Tambah member
Tambah member??? Yup.. tapi bukan dari golongan manusia, nie lain siket.. dari golongan jin-jin pulak.. Ye la, mane la taw tak serasi kawan dengan manusia, sebab kawan-kawan sume tak merokok.. so berkawan dengan jin.. ok la tu, dapat jugak berkawan ;p Nie memang bonus la kat tuk insan-insan yang kaki sosial nie.. bukan pe, dah nama nye sosial kan, makna nye suke bersosial la jugak.. jadi pada perokok-perokok yang bukan kaki sosial pun buleh la ambik nie sebagai satu "peluang" tuk anda menambah member.. Mudah kot! Tak perlu akaun facebook or twiter! 
  • Terjauh dari denggi
Konfem cop sultan la penyakit denggi nie tak kan melekat kat korang punye! Nyamuk takut gile dengan diaorang.. kalau nak di banding dengan pisau setajam duri sekali pun, aqu sure nyamuk lagi takut dengan diaorang. Advantage sungguh kalau pi masuk hutan!
  • Warna bibir and gigi yang menarik
Memang terbaik kesan rokok nie.. tak payah susah-susah nak beli pewarna.. dah siap sedia.. baak kata orang 2 in 1 la.. *ke 3 in 1 sebab tambah penyakit????*
  • Jana pendapatan negara
Yang nie memang aqu tak boleh kata pape la.. aqu zip mulut! Memang aqu tabik! Sebab diaorang nie la merupakan antara penyumbang terbesar dalam economi negara! Kita sepatutnya sedar... yang orang-orang macam diaorang nie la tunggak ke majuan negara -.- tanpa diaorang nie, econimi negara kita akan lumpuh! =.="
  • Hero sebenar!
Apesal aqu kata hero sebenar??? Sebab.. diaorang nie berani tempah penyakit... aqu nie, jangan kata nak sakit peparu ke limpa ke jantung ke. demam pun aqu nak elak kalau boleh.. Tapi diaorang nie memang betul-betul hebat... aqu respect habis-habis punye.. ~.~tempah penyakit tu!!!! Kalau tempah wad ke tempah kueh raye ke, tak de la aqu kisah sangat... ;p
  • Sumbangan amal kepada dunia
Nie lagi satu sumbangan terbesar diaorang.. kalau nak bandingkan dengan kita-kita yang tak merokok nie, tah bile la dapat buat sumbangan tuk negara.. yang diaorang nie, siap buat sumbangan tuk dunia! Sumbangan pe??? Ala kan diaorang tengah menjalankan uji kaji tuk kesan-kesan merokok, bahaya merokok, kebaikan merokok terhadap tubuh badan... yang paling bagusnye diaorang nie, dah la tolong buatkan uji kaji tuk sedunia.. keluar duit sendiri pulak tu beli rokok plus pulak tak mintak bayaran.. memang diaorang buat keje amal tul.. bape banyak la pahala diaorang dapat tu kan?? ;p
  • Perfume tahan lama
Part nie memang aqu sangat-sangat sanjungi bile orang yang nak isap rokok/badan terbau rokok tu, naik keta aqu! Perhhh terbaik punye kesan perfume dia tinggalkan.. sampai aqu kena sembur macam-macam pewangi dalam kereta tu balik!
  • Jimat udara
Mungkin diaorang nie jenis tak tamak or pemurah... Walaupun belum penah keluar lagi berita "ketidak cukupan" oksiden atas bumi nie, tapi diaorang dengan rela hatinye tak nak berebut-rebut... sebab tu la diaorang cuba sedaya upaya melemahkan fungsi peparu diaorang... sama-sama la kita ucapkan terima kasih kepada mereka! TERIMA KASIH PEROKOK!
  • Kaya
Bile anda bergelar perokok, dengan automatiknya aqu akan menggelar anda orang kaya! Kenape??? Ye la, sebab aqu nampak korang sangat la kaya! Buleh bakar-bakar duit camtu je.. So bile tak merokok, dianggap sengkekla... or ha...aqu taw!!!! adekah sebab tabung-tabung menderma yang wujud di sekitar surau/masjid sudah terlalu penuh mencurah-curah sehinggakan diaorang tak tahu nak buang duit ke mane lagi???? 

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
14 Comments

14 00 rajin nak comment:

ain said...

haha.. terbaik..=)

vanillasnow said...

haha! setuju3! lawakla post ni xD

LaLa said...

terbaik la entry ni :)
hahaha

Cytah Lovicry said...

benci rokok.. sapa merokok jgn dtg dkat sy.. hee.. sy x suka asap rokok

LAILA said...

nice entry , hehehe . kalo sudi follow sy blik ya . saya dah follow ..

Polskahackrew said...

sindiran padu yang penuh dengan maksud mendalam..hehehe..


Blogger Blog Tutorial

ADAM FIKRI said...

amboi..menusuk kalbu membaca entry nih...huhuhuhu..thanks.. ^^

Sya Ecah said...

hoho. setuju gile laa ;D

CintaZulaikha said...

hahhahhahha....terkesima skjp

shahrazali said...

emmmmmmmm.......tersedak trus baca benda ni.... thanks....

eza zularyeza said...

merokok 1 cara utk dpt idea

aina mysarah said...

moshi-moshi (: mule-2 terkejut jugak, yang akak kate rugi kalau tak smoke. haish, bace punye bace.. adoiyh, kasi saspens sudahh.. anyway, singgah balek blog aina, ok? tanak folo tak pe, tapi mintak bace and komen je.. maseh!

✿ LiyanaRaof ✿ said...

cool ;) ngehehe~

Terbelog said...

perli ke ape