4 penyumbang pandangan

Sanggul versi unta ;p


Hola hola~~ Ha cute tak chiki chiki maise aqu tu???? Ape benda tu??? Tergeliat lidah korang sebut...hahhaha Tah, aqu pun tak taw mane datang perkataan tu.. hhahaha Tapi aqu cuma nak menggambarkan yang kartun tu comel.. *comel macam aqu kan ;p* 

Sebenarnye kartun aqu tu ade kaitan siket-siket la dengan entry aqu kali nie... Pasal pe???? Ha... tengok balik la tajuk tu... HOT kan tajuk! 


Sebelum nie macam-macam dah jenis tudung keluar... Ala-ala bawal la, sirip ikan la kepak ayam la kelapa sawit la.. macam-macam jenis.. nie yang terbaru versi UNTA~ Kenape aqu panggil sanggul versi unta??? Ohhh seperti yang ramai ketahui... dalam hadis riwayat muslim, Rasulullah pernah bersabda : 


"Dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku lihat ialah, satu golongan memegang cemeti seperti ekor lembu yang digunakan bagi memukul manusia, dan satu golongan lagi wanita yang memakai pakaian tetapi telanjang dan meliuk-liuk badan juga kepalanya seperti bonggol unta yang tunduk. Mereka tidak masuk syurga dan tidak dapat mencium baunya walaupun bau syurga itu dapat dicium daripada jarak yang jauh"


Ha??? Nak lagi bukti??? ok sedas lagi aqu bagi, dari Hadis Riwayat Ahmad :

 "Akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid, Wanita-wanita mereka (isteri atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang (berpakaian nipis dan ketat). Di atas kepala mereka pula (wanita), terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu, laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat"


So???? Salah ke aqu panggil fesyen tu sanggul versi unta~ Sedap kan nama tu, seindah rupa..hahhaha Haiii...wanita-wanita... Berpenyakit betul anda nie... dek kerana nak cantik *cantik ke???? -.-*, ayat yang terang lagi bersuluh tu pun payah tuk di terima.. 

Sampai ade yang sanggup jawab "saya tak kisah ape orang nak kata, ini trend/gaya saya".. Wahhhh manager besar petala langit bumi ke jawab macam tu kak???? ohhh aqu LUPE!! Badan masing-masing, masing masing punye hal la kan... lagi pun dosa masing-masing... ok2 sory sangat-sangat..., aqu nie tak pandai.. lupa yang kita nie hidup buleh buat hal sendiri, tak de peraturan dalam hdup.. tak de hukum hakam.. tak de istilah "bersaudara"..mati nanti pun masing-masing jalan masuk kubur sendiri.. kan???? -.-

Sebenar nye, fesyen macam nie dah lama ade.. mula dari zaman 90-an lagi, cuma sekarang nie semakin menjadi-jadi pulak... tu la yang di kata semakin akhir zaman, manusia tidak mengenal dosa pahala, jauh menyimpang dari syariat agama! 




Ha???? Oh... kire ok la dah bertudung?? Erm makna nak kata lebih baik la nie ye dari tak bertudung...?? O.. ok-ok betul jugak tu.. Nanti ape kata kite buat fesyen reramai pakai tudung dari plastik pulak.. nak tak???Plastik camne??? ha cam bawah nie... cantik tak??? cer korang bayang plastik tu buat tudung.. kan cantik.. pastu kaler la rambut warna merah ke kuning ke ikut kesesuaian baju.. Perhhhh aqu tak dapat bayang betapa cantik nye fesyen tu.. buleh fesyen kan rambut sekali.. bertudung jugak nama nye kan?????? :p


*Berbalik pada satu hadis di mana : 

"Begitulah antara tanda-tanda kiamat, apabila artis disanjung-sanjung.” HR At-Tirmidzi

 


*tak salah pun nak sanggul rambut tu... tapi rendah kan.. yang pi nak sanggul tinggi-tinggi tu buat pe??? tak berat ke kepala ~.~ or perkataan paling senang manusia nak faham, ikat rambut tu bukan sanggul~

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
4 Comments

4 00 rajin nak comment:

Nur Hazlin said...

pehh berdas-das. hahaha. baguih2, aku sokong hang. "sukahatilah hak masing2" . pehh ingat tu original body dia? dia tak ingat tu cuma pinjaman daripada Allah je. Sah lupa daratan. pehh haha

Haz said...

x paham aku dengan orang yg anggap bnda ni fashion..
dah la x cantik..
cantik lagi bertudung biasa je..

Amirah Fisra said...

actually benda alah ini bukanlah something yg cantik, ia amat dan teramat buruk.. tapi ramai yg anggap benda ni satu benda yg cantik..

'aku tak paham betoll laaa.'

izamin said...

best erk wt snggul unta ni?? errr.. fizah tgk meluat ad.. ahahaha