11 penyumbang pandangan

ajal tak mengenal usia..

Assalamualaikum


Ucapan takziah buat keluarga izuan pilus, yang kabarnya beliau telah meninggal dunia pada petang tadi sekitar 6.15p..
Berbalik la kita semula pada ayat 156 dalam surah al-baqarah iaitu "(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh suatu kesusahan, mereka berkata: sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Nya jualah kami kembali..". 

*Peringatan buat semua.. kalau mendengar kabar buruk seperti kematian or kemalangan or ape sekalipun..ucapkan lah "Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un"... bukan nya haaa betul ke???? ehhh tak percaya!!! what???? =.="

Siapa pun kita, dimana pun kita, waktu bila pun masa nya..ajal tetap datang tepat pada masanya. Sesungguhnya malaikat Izrail tak pernah terlewat dalam melaksanakan tugasnya, malah kita yang selalu terleka bahawa ajal sentiasa menghampiri kita. 

Sama-samalah kita ambil iktibar dari apa yang terjadi, sesungguhnya kematian itu menginsafkan manusia...

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
11 Comments

11 00 rajin nak comment:

nurmujahidah said...

tq sebab memberi pringatan ini,,

maizatul azrina Yaakob said...

yup...ajal maut tu kat tangan Allah.. xsemestinya owg tua jer ley meninggal tapi owg muda pown ley gak...so kita kena renungkan balik kan ape yang dah kita wat...=)

Ahmad Ali (bukan nama sebenar) said...

betul2 . agar semua ambil iktibar :)

zatiey nureyza said...

sgt sgt terkjut ttg berita nie . apa pown takziah buat keluarganya ..

nana said...

taw xpe . kita kne selalu b'sedia tuk berhadapan dgn kematian . :)

Mohammad Abu Bakar Kamal said...

takziah buat keluarga arwah..

aishah said...

Al-Fatihah...

aishah said...

Al-Fatihah...

TiraPengemis said...

takziah :(

Siti Nur Alya bt Suhaimi said...

al-fatihah ..
betul tu , ajal maut semua ditangan tuhan ,
dan ajal tidak mengenal usia tua mahupon muda , kita yg hdup kena sling mengingati antara satu sama lain ^^

Siti Nur Alya bt Suhaimi said...

al fatihah .
betul tu ajal x mengira usia dan kita yg hdup kena sling mengingati . .