7 penyumbang pandangan

ayat pengasih~

Assalamualaikum

Moh moh datang dekat...aqu nak jadi dukun tak bertauliah jap nie...
Sape ade masalah cinta, meh habaq mai kat aqu..
Aqu buleh tolong selesaikan..
Khurafat?????
Hoi hoi mulut jangan celupar sangat...
Pokok cili bertimbun kat kebun aqu tu... 
aqu tak kedekut nak sumbang ke mulut-mulut banyak insurance nie..
Nie ayat pengasih jenis halal punya..
cop Halal bertepek-tepek~

Tak caye???
Ye la aqu bukan doktor cinta!
Tapi...
Sape pulak suruh ang percaya kat aqu!
Aqu tak mintak la kepercayaan ang tu...
Kalau mahal sangat tak payah bagi la!
Aqu tak kisah pun!
(emo tetiba -.-)
Tapi tak kisah la percaya or tak..
Mai datang test je..

Ok ha da ready???
Fuh fuh fuh...
Erk...jap! layan nie dulu la...
(ambik berkat jadi bomoh jap :p)


Ok la da ready???
Ok, ayat aqu bagi nie 1 je..
Tapi dalam semua keadaan cinta buleh gunakan...
Amacam??? Hebat kan aqu..hahhahah (bangga jap ^.~ )
Ape ayatnya???
v
v
v
v
v
v
v
"Jika dia benar untukku, dekatkanlah hatinya dengan hatiku.. Jika dia bukan milikku, damaikanlah hatiku dengan ketentuan Mu"
Nampak ape aqu tulis tu??? Jelas??? Nyata??? Maka itu la ayat pengasih nya...Baca la ia tiap kali dalam doa-doa korang tu... Jangan risau, Dia lebih mengetahui yang terbaik untuk korang... Kan dah di janjikan yang jika Dia mengambil sesuatu darimu, nescaya Dia mengantikan yang lebih baik untuk mu.

berpegang je pada ayat nie :
"dan boleh jadi kamu benci akan sesuatu sedang ia lebih baik bagimu, dan boleh jadi kamu kasih sesuatu sedang ia melarat padamu. Dan Allah mengetahui tetapi kamu tidak mengetahui"(Al-baqarah ayat 216)
Ha renung ayat atas tu... tu bukan kata-kata dari sang pujangga mana-mana tapi tu kata-kata dari Allah! Maka bila kita nie cuma manusia, maka rendahkan la ego... Ape la salah kita meminta padanya, tu kan fitrah manusia..
:)

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
7 Comments

7 00 rajin nak comment:

Dylla Abas said...

hehe...bagus 'ayat pengasih' ni..tapi boleh juga amalkan surah Yusuf ayat 4 sebagai tambahan :)

Original CikTeddy said...

ayat cinta dr Allah tiada tndingan ^_^

Che Ayu said...

ayat pengasih yang first tu lagu permata yang dicari-dehearty kan? heheh

Suana Zhar said...

@Dylla Abas tq pasal ilmu tu :)

Suana Zhar said...

@Original CikTeddy :) yup Dia yang sebaik2 nya, sangat sempurna

Suana Zhar said...

@Che Ayu yup, tapi tu satu doa :)

aima said...

amin