4 penyumbang pandangan

sudah sudah la..

Assalamualaikum


A : Kau ready???? 
B : Ready ape??? 
A : Kiamat... kau tak taw ke kan jangkaan 2012 nie tahun kiamat...
B : Ye ke??? aqu tak pernah dengar pun.. sape cakap..
A : Ramai dah cakap..
B : Huishhh takutnye.. maeti dasyat kan, patut la sekarang macam-macam kejadian alam jadi, sunami la, gempa bumi la kan
.......bla bla bla bla bla (sembang sampai ke petang isu 2012 KIAMAT -.-)


Kalau kata sengal, marah... kalau kata kan bengong, kata aqu nie kuang ajar. Tapi cer korang pikir-pikir kan balik, yang korang dok bincang tak sudah-sudah taun nie kiamat ke tak tu pe hal????? =.= Tah-tah belum sempat kiamat, dah jalan dulu.. apekes????

Tak salah bercakap soal kiamat... Yup kita di ajar percaya hari kiamat, kita di beri gambaran hari kiamat, kita di beri pertanda-pertanda hari kiamat.. TAPI kita tak di suruh memikirkan bila kiamat! Sape yang kata kiamat 2012??? Meh aqu bagi sepuk kat dia sekali.. dah di kata kiamat tu hanya Allah yang mengetahui! Hanya Allah! So jangan la sibuk-sibuk nak campur urusan tu, sah-sah akal sebagai manusia tu terbatas tuk perkara tu! Refer pada :
“Manusia bertanya kepada engkau tentang hari kiamat. Katakanlah : Ilmunya hanya di sisi Allah. Siapa tahu, barangkali kiamat itu telah hampir waktunya”
 Surah al-Ahzab ayat 63
Jadi henti-henti la bercerita pasal tarikh kiamat tu... yang korang pi bentang tikar, bancuh kopi 3 4 teko semata-mata nak bincang 2012 nie kiamat ke tak buat pe la... Patut nya makin berlumba-lumba mengejar amal takut tak sempat, nie menunggu kiamat macam menunggu wayang nak di tayang buat pe~ 

Apekah nama ahli nujum diaorang tu... nostradamus tak silap aqu. Hebat sangat ke mereka??? Antara ahli nujum dengan nabi yang mane lebih layak tahu tentang kiamat??? Nabi sebagai kekasih Allah sendiri tidak mengetahui, maka siapa mereka untuk kita percaya???

Agaknya orang-orang barat dok gelak guling-guling kat korang sebab percaya sume tu.. makin ligat la dia kuarkan filem-filem merepek camtu.. silap-silap lepas nie keluar filem "KIAMAT DIBATALKAN", kalau ade jugak yang percaya kita rejam je orang tu nanti =.=



ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
4 Comments

4 00 rajin nak comment:

Dylla Abas said...

nice entri..thumbs up!!

Zara Nur said...

Agreed..betul tu..duk ckp sal ni..tp dri xubah2 gak=)

pipie_azaty said...

tol .. hanye Allah jek yg tahu bile kiamat tibe .. kite di muka bumi nih hanye mmpu kumpolkan pahala tok bwk ke alam sana ... mule tkot gak bace kiamat 2012 .. sempat ke kawen ,.. hahaha ... tpi kite patot pcaye pd Allah ...

fathiyyahISMAIL said...

betul tu. tak suka la bila ckp pasal ni. sediakan diri untuk kiamat dah laa. ni asyik jugak nak pk hal dunia T_T