3 penyumbang pandangan

sakitnya...

Assalamualaikum

Masa lalu mengajar kita erti hidup.. Ya, erti menjadi seorang yang lebih berguna, seorang yang tahu menghargai dan seorang yang lebih MATANG dalam tiap perkara. Tapi tanpa kita sedar, masa lalu kita tu ada "antara" nya menyebab kan kita sakit untuk melalui kehidupan sekarang.

Sebab tu adanya kata-kata " berfikir dahulu sebelum bertindak" kerana "jika nasi sudah menjadi bubur" tak guna kita sesali. Kesilapan kita hari nie, mungkin menyebabkan hari esok kita sensara.. dan mungkin tanpa kita sedar, turut menyebabkan orang yang menyayangi kita terkena tempiasnya. Hanya manusia ego yang tidak memikirkan semua itu!

Betul.. jangan menghukum seseorang hanya kerana masa lalunya.. bukan masa lalu yang menentukan siapa kita hari nie. Tapi kita jangan lupe, masa lalu itu turut ada bahangnya. Jangan salahkan mereka jika kita masih terus dihukum kerananya. Itu harga yang perlu kita bayar kerana pernah mengabaikan akal anugerah Pencipta.


p/s : kenangan lalu incik terlalu sakit untuk saya lalui, walaupun saya dah cuba dengan senyuman.. please God, i need billion more smilesssssssss.... ^__________________^

 jumpe lagu nie dalam facebook tadi. lallalalla

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

azeul said...

:)

chunna said...

be happy dear. hidup terlalu singkat utk dibazirkan dgn airmata dan kesedihan.

sabry oppa said...

nice ") nice ") like :) like :)

http://shaberry92.blogspot.com/

http://sabryoppa.blogspot.com/