3 penyumbang pandangan

simpan vs buang

Assalamualaikum

"macam mane aqu nak lupa kan semua kenangan dengan dia dulu????"... 
"senang je... buang semua pemberian or pape yang berkaitan dengan dia dari hidup kau!"

Erm... bila difikir-fikirkan, agak kejam bila kita bertindak melupakan sesorang yang pernah mengajar kita berbagai erti  dalam hidup nie (macam putus cinta bunyi nye~). Tapi.. macam orang kata "kita hanya mampu merancang dan takdir yang menentukan".. Kadang-kadang kita dah cuba yang terbaik, tapi kenapa kesudahan nya tetap tak berpihak pada kita.. Jadi salah takdir kah??? 

Tidak kira la kawan baik ke, kekasih ke kakak or abang angkat ke...sumenya sama, kadang-kadang kerana hal yang tak seberapa mampu memusnahkan bertaun-tahun hubungan yang terbina. Ohh bagi aqu mudah, mengenali seseorang bukan bermakna kita memilikinya, tapi untuk kita berkongsi rasa bersamanya.. bila kita dah cuba menjadi yang terbaik, namun bila satu ketika dia tetap bertindak menjauh dari kita,... maka kita perlu sedar yang sudah tiba saatnya dia bukan lagi teman untuk kita berkongsi segalanya.. Jangan salahkan takdir, jangan salah kan waktu.. tapi lumrah kejadian yang hati manusia mudah berbolak balik.. bertukar ganti mencari kebahagiaan. (bersikap cool la dalam menagani masalah ini.. ~.~)

So bile tuan badan nye pun dah jauhkan diri, tak kan nak simpan lagi barang-barang dia bagi???? Ahhh bagi aqu nie pun mudah... simpan kalau korang rase bernilai or sedekahkan pada sesiapa kalau korang rasa mampu mengundang pahala.. ape nak pening~ Sayang???? Erm kalau sayang simpan la.. Benci??? Ok kalau benci bagi la orang lain.. 

Aqu faham yang kadang-kadang kita rasa sayang nak buang sesuatu barang tu, bukan sebab nilai nya tapi sebab "value kenangan" nya.. tapi kenangan tetap kenangan.. kenangan tak kan mampu kita ulang semula, tapi hanya mampu kita simpan. So terpulang pada korang sama ada nak simpan kenangan tu hanya dalam kepala or pada barang-barang.. 

"hargailah selagi ia masih ada"

lagu penambah feeling~ sekian

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

mimi meme said...

kadang2 sbb x mampu buang kenangan la x berani nk buat memori yang baru~
nway..nice words :)))

Firdaus® said...

memang..ingat balik kenangan lama..urghhh!!! tak boleh la..isk33~~
nice entry..~~

btw do follow my blog ya =)

azeul said...

distractions works too..get new hobby, do new things, explore the horizons, break the boundary of the old memories, get a break, have a kit kat also can do too..hehe jk jk..