0 penyumbang pandangan

alahai.....

Assalamualaikum

Petang yang panas ala-ala Teh O mamak... aqu dok tersadai kat satu kafe nie tunggu makanan yang aqu order dekat 15 minit lepas tak siap-siap lagi.. Perhhhh berapi je dalam hati nie menunggu.. Habis lagu "ku menunggu" nyanyian rossa tu aqu nyanyi.. di sebabkan wajah aqu yang  baik ala-ala muslimah sejati nie, aqu pun berlagak ala-ala cool lagi la sambil senyum-senyum pandang orang keliling.. 

Dekat 4 5 kali aqu khatam baca menu kat kedai tu, tetiba sorang minah cun nie tegur..

Miss cun : Wehhh suana kan...lame gile tak jumpe lu..pe cer sekarang..
Aqu : Assalamualaikum beb.. gua biasa-biasa je, belum jadi jutawan sangat la, sikit-siket jutawan ade la..
Miss cun : Hampeh ko. Waalaikumussalam.. teruja jumpa ko sampai lupe bagi salam..

(dipendek kan cerita)

Miss cun : Ko da kawen ke, inai penuh di jari...
Aqu : standard lar aqu, lu pe kes?
Miss cun : Aqu couple dengan Mr.Z, ko tak kenal..
Aqu : Pe de kes, bukan ko dulu couple dengan Mr.A ke... couple lame-lame, sudahnye clash ka...
Miss cun : Biase la, orang da kawen pun boleh cerai kan...Lagipun Mr.A tu duit cukup-cukup makan je, muka macam dia pun bersepah kat chow kit tu..
Aqu : Cakap beragak la beb... menghina tu, tak baik doh..
Miss cun : Aqu cakap kenyataan. Hidup kena memilih beb.. Kalau ko, nak ke ko kawen dengan mamat tepi jalan, duit dalam poket pun macam habuk je.. Kau gaji beribu, tapi laki gaji beratus.. bini sara suami nama nya!
Aqu : Suke hati lu la beb...janji bahgia (ayat malas bertekak)
 
*Ape yang aqu paham... hidup memang perlu memilih, sangat perlu.. Tapi kadang-kadang bukan semua yang kita pilih tu, kita dapat.. dan kadang-kadang memang kita dapat apa yang kita pilih, cumanya kekal bahagia ke kita dengan setiap pilihan tu???? Pucuk pangkal ikhlas dan redha.. Kaya sekarang, belum tentu dia tak kan bankrup nanti.. hensem sekarang, belum tentu dia tak kena simbah asid nanti........

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: