4 penyumbang pandangan

dimana nilai keibuan.....

Assalamualaikum

Selalu dengar orang kata anak derhaka... tu sebab la agaknya wujud cite si tanggang... Dah tu yang kes ibu mertua ku tu tak pulak katagori ibu derhaka ke???? -.- Mustahil! seorang ibu tak pernah menderhaka... kalau isteri derhaka ada lah... macam jugak suami, mane pernah wujud perkataan suami derhaka kan....

Tapi bile aqu tertengok satu video nie... video HOT orang kata, sebab da kuar berita (aqu kan ketinggalan siket, busy memanjang nak tengok berita pun tak sempat =.=")

 

So bile aqu tengok video nie (tak tengok habis pun, tak sanggup *.* ), aqu mula buat perbandingan antara manusia dengan kucing kat umah aqu tu.. memang la manusia tak selayak nya nak di bandingkan dengan haiwan, tapi luas kan pemikiran... Allah wujudkan haiwan tu bukan je untuk manusia menjadikan nya sebagai makanan or haiwan peliharaan or sewaktu dengan nya.. tapi Allah menjadikan nya juga untuk manusia berfikir supaya tak jadi seperti HAIWAN!! 

Haiwan yang tak berakal pun mampu menyayangi anak-anak diaorang... nie kan pulak manusia.. kenape sanggup mendera anak, buang anak semua.. 

O... orang kata jangan manjakan anak, nanti jadi makin berlebih-lebih.. terlebih manja la konon nya.. Yup aqu setuju.. tapi sebagai agama islam kita ade batas dalam mendidik anak-anak sama ada dalam memanja atau mendidik atau memarahi.. 

* p/s = tu la hikmahnya kita di ajar memilih isteri berdasarkan agamanya bukan cantik mahupun hartanya menjadi keutamaan ^.^ 


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
4 Comments

4 00 rajin nak comment:

aisyah humaira (syah) said...

tensyion tengok video nie!! nak jer maki hamun orang yang mcm nie dh arr lepaskan mrh kat anak yg tak tau ape haishh..... tp lepas bce satu berite semalam yg mengupload video nie bukan lah perakamnye sbb perakamnye dah bg bnde nih kat polis n tujuan rakaman nie dibuat pon untuk tunjuk bukty pade polis ...

Beckhrooy said...

harap dia sedar dan insaf lps keluar nnti

bukan retis said...

orang yg bijak adalah org yg mampu berfikir secara waras. dan tahu untuk redakan kemarahan. :))

Mia Meymi said...

sdangkn haiwan sygkn anaknye..