2 penyumbang pandangan

isu kefahaman memeningkan..

Assalamualaikum


Hohoi salam sejahtela cemua kekawan ha....hali ni aqu ada sedikit kemuskilan berkenaan satu dua isu ini la.. tapi lu olang talak tidak perlu risau la.. sebab bukan isu negara-negara asia tenggara mahupun selatan barat.. tapi ini isu ha berkenaan dengan kucing sama kambing...

Ha lu orang mau dengar celita ka.. kalau talak tidak mau dengar pun, wa mau tulis jugak.. sebab nye an an an kolang kena baca sahaja, talak perlu dengar pun.. 

So apa celita sama itu kucing sama kambing? Ok ha, tadi wa jalan-jalan cali makan memenuhkan pelut yang tidak buncit ini.. tiba-tiba kan wa tersempak sama seolang mamat kawan lama wa yang begitu hensem pada pandangan mata wa la (sebab nya, wajah suci murni dia sama macam wajah itu ustaz penyanyi nasyid itu..sebaik wa tidak pegi kepadanya untuk memintakan autograf). Dia tengah makan itu kueh mueh beraneka macam, jemput la makan jangan la segan.. maka itu mamat pun menjemput wa makan bersama nya itu kueh mueh dia.. Wa dengan muka segan, wa kata la talak tidak mengapa sulah kenyang la.. 

Secala tiba-tiba dia memelanjatkan wa dengan satu ayat, "alah tak yah la malu-malu kucing".. Haiyak~ wa manyak pening memikirkan ayat itu sampai sikalang... adakah nya kucing itu pemalu... sejalah ketulunan kucing mana yang pemalu itu... setahu wa yang bijak bestali nie, kucing talak tidak malu punya.. telatapinya lah ketika kita di beri meleka makan dan meleka ragu-ragu mahu ambil, itu dikira meleka takut-takut bukan nya malu-malu ma.... 

Sekalang wa mau tanya itu isu kambing pula.. wa manyak pening la memikirkan kata-kata "senyum kambing"... atuk wa punya kambing talak tidak penah senyum pun... penat wa senyum sama meleka.. lu olang suka tipu sama wa la...wa tak suka lu olang... mau nagis la... waaaaaaaaaaa

*p/s : wa olang melayu tulen keturunan hang li po 


manyak cantik itu mata..

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
2 Comments

2 00 rajin nak comment:

Yuni Aisyah said...

hahahaha..sumpah entry ini kelakar beb!!lawak gile..sampai wa rase mau gelak guling2 dekat ats kerusi...haha

Aida Omar said...

kah3.. kalau dipikirkan2 memang pening jugak nak menjawab :P sejak bila kucing tu pemalu dan sejak bila pulak kambing senyum.. haha