1 penyumbang pandangan

menangkap nyawa

Assalamualaikum


Hampir nak melayang nyawa den~ Dah la aqu fobia nak bawak moto dekat 4 taun... nak bagi aqu fobia bawak kereta pulak???? Alamat memang betul-betul jadi mesra alam aqu kena jalan kaki je....

Tengah emosi tak stabil, datang pulak berdesuppppp minah nie potong lampu ijau aqu... ape lagi tengah-tengah jalan raya tu aqu buat brek emgency.. tah-tah ada cop tayar aqu kat situ, menandakan dengan rasminya jalan raya tu aqu yang punya.. sebaik la otak aqu mampu lagi berfungsi nak pikir celah mane tekan brek.. tergamam kejap... ape yang dapat aqu agak, kereta belakang aqu tu seorang pemandu yang cukup berhemah sebab dia sempat tekan brek sebelum kereta dia beramah tamah bersalam dengan kereta aqu..mungkin jarak kereta dia dengan aqu jauh..

Yang aqu tak puas hati nye, bila aqu tengah berkecamuk otak, tetiba ada yang sengaja tempah tiket nak mencabar kewibawaan aqu sebagai wanita, memang silap time... Ala-ala gengster KL, aqu keluar pi kat kereta minah tu... dia boleh dok tercogok je dalam keta tu.. dia ingat VIP sangat ke dia, memang berapi je kepala aqu time tu...dia ingat stereng keta aqu tu macam span ke, boleh hentak-hentak kepala nie..bergegar otak aqu 5min ko taw! sempat lagi aqu test otak mengigat sape nama penuh suami kesayangan aqu. 
Dah la berhemah gile bawak kereta...da tu tak reti pulak nak beradab sopan.. Kalau kau keluar mintak maaf tadi pun da cukup buat aqu bagi maaf taw.. aqu kire langsai je time tu jugak..nie ko boleh tengok je aqu dalam keta tu, memang makan dalam la ko kan dengan ayat aqu tadi.. sebaik tak cukup kuat aqu ketuk cermin kereta ko tu.. 

Aqu bukan nak malu kan ko, masalah ko yang panjang kan cerita.. macam aqu cakap, kalau ko minta maaf tadi, tak la berangin kepala aqu... nie tak pasal-pasal da kena sembur dengan aqu, kena pulak lagi dengan orang lain.. Aqu paham ko nak cepat.. aqu pun kadang-kadang langgar je lampu nie.. tapi bile da libat nyawa orang lain, pakai otak la saudara saudari oiii... buat nye aqu padam time tu jugak, tak sempat aqu jumpe suami kesayangan aqu... (ape pun no plat kereta ko cantik.... W.. 8228, aqu suke)

Hilang padam lesap mood aqu satu hari... da la aqu nie sibuk memikirkan cara yang paling sopan santun nak berbincang masalah dengan laki aqu, kau boleh pulak tambah masalah aqu... memang aqu kire halal je pasal bercalar and cemin pecah tu, sebab ko da bayar dengan ayat masak pedas ko dapat tadi.. minta maaf la ye sedari.. 

*p/s : jangan cari pasal dengan orang yang sedang menghadapi masalah rumahtangga, dia mampu menjadi the hulk dengan tiba-tiba~ percaya la~


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

Ferdinand Hegemur said...

hadir sni,,,baca2 postnya....