1 penyumbang pandangan

kenapa saya suka....

Assalamualaikum


umah siap di cat
belum siap kemas
tukang cat : suana, hazlin
Ala-ala merah, ala-ala coklat... habis mengecat terasa nak nyanyi lagu macam-macam... Lagu yang aqu asyik ulang-ulang nyanyi bile tengok dinding umah aqu nie; lagu yusry kru~

Merah menyala oh jantungku berdegup pantas keranamu
Haru biru fikiranku bila kau pergi jauh
Kehadiranmu mewarna kehidupanku

Putih sucinya perasaan jiwa untuk dikongsikan
Sejingga api membara...sehangat itulah cinta
Kehadiranmu mewarna kehidupanku

Lagu jalur gemilang~
Merahmu bara semangat waja
Putihmu bersih budi pekerti
Kuning berdaulat payung negara
Biru perpaduan kami semua

Ya! Thanks to kak zah a.k.a puan jijah (ibu aqu) sebab pilih warna tu...memang sangat berterima kasih, sebab sepanjang aqu mengecat tu la, berkali-kali aqu beristifar dengan warna tu...secara tak langsung menambah pahala aqu..

Jadi...senjak umah den berkaler merah nie... den pun jadi sedikit tak betul..

Kenapa???

Sebab den asyik tanyo; " kenapa saya suka merah???"
-saya suka merah sebab saya suka jalur gemilang
-saya suka merah sebab darah saya merah
-saya suka merah sebab saya suka bomba
-saya suka merah sebab merah kawan saya
-saya suka merah sebab......... =.="

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

Dylla Abas said...

hehe...tp kaler tu nice la dik :)