0 penyumbang pandangan

korang tau baca????

Assalamualaikum


Furst sekali....saya nak kata yang " Too Long DIY Yam (tolong diam)". Saya nak mengajar membina ayat bahasa melayu, secara tak langsung belajar bahasa inggeris~ 2 in 1 babe!

Baik lah... ayat pertama yang ingin saya ajar ialah... "Di belakang pintu masuk". So bila di transform kepada ejaan bahasa inggeris.. ayat nya berbunyi "The bill lark king pin two must souk". Sila baca laju-laju... (jahanam bahasa melayu kalau macam ni =.=")

Ok??? Paham semua.... Ok la kalau dah faham.. sila bunyikan ayat di bawah kepada bunyi bahasa melayu pula..
"Two round tougue gear the pan pin two, low past too jar land carry, tour rose...numb park same punk low rung, must souk car nun, the pan dear add the pin two bazzar. The see two car less pour rare leer hunt".

Jawapan ---> "turun tangga depan pintu, lepas tu jalan kaki, terus...nampak simpang lorong, masuk kanan, depan dia ada pintu bazzar. Di situ kelas peralihan".

=.= cer korang translate pulak sume perkataan bahasa inggeris tu....tah hape ayat jadi.hahahhahaha

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: