0 penyumbang pandangan

memahami

Assalamualaikum

Sedikit pertelingkahan (betul kan aqu eja -.-) terjadi... Reaksi orang keliling...

Ibu

Ibu : "awal balik kakak, kata bebuka luar"
Aqu : "kenyang la ibu...skru lutut longgar ler"
Ibu : "belum bebuka da kenyang...bergaduh?"
Aqu : "hahahah tak de la~"

Abah

Aqu : "salam abah, tempahan murku tak dapat terima dah, tak sempat..mood tarak~ gaduh"
Abah : "lah gaduh kenape, nak kata gaduh balik kampung belum lagi.. macam mane nak lancar kalau gaduh-gaduh. Kena banyak sabar, tolak ansur."

Abang wazir

Abang : "erm nie mesti ada hal, kalau tak de hal susah nak suruh call"
Aqu : "hahahhah hampeh..dah la tak pe"
Abang : "tacing senjak bercintan"
Aqu : "orang nak cite kaki sakit la..hampeh..hahahhaha"
Abang : "tak payah la gelak sumbang. kalau gaduh tu selesai cara baik..bukan sorang timur sorang barat..sorang naik keta, sorang jalan kaki"
Aqu : "oittt mengintip!"

Jiran sebelah (uncle)

Uncle : "eh suana..tak cam ini kamu" (terjumpe kat busstop)
Aqu : "ha hai...
Uncle : "eh you sudah maw kawen ka..itu tadi saya nampak kawan kamu ada dekat rumah"
Aqu : "ha ok-ok, taw...saje dia datang umah.."
Uncle : "o..saya tengok kamu sama dia ada sikit gaduh ka?"
Aqu : erk.. -.- 

Kawan (atiqah)

Aqu : "ehh hai..pi mana? bazar?" (tersempak mase memaraton)
Ika : "aah..ang dari mane? best tadi kuar?"
Aqu : "best-best...tapi sian ###### penat drive..hehhe"
Ika : "ang ok tak dengan dia?"
Aqu : "ha??? hahhahaha sentiasa ok..."

Kawan (roziah)

Aqu : "weh rasa nak nagis tapi tak taw nape..."
Ros : "ehh ko pe hal...selalu payah nak nagis, hati kering"
Aqu : "banyak la ang, hati kulit bawang nie..."
Ros : "nagis la kalau ko nak nagis...nagis tu bukat ko lagi tenang..jangan gaduh-gaduh"
Aqu : "eh?? tak la..."

Gambar ayah
Aqu : "ayah...rasa cam nak nagis"
Gambar ayah : "........."
Aqu : "ana minta maaf"
Gambar ayah : "..........."
Aqu : "ana minta maaf"

p/s : ^__^ kadang-kadang kita tak perlu meluah...sebab mereka sudah cukup memahami. 

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: