3 penyumbang pandangan

jeruk mangga suami

Assalamualaikum


Dulu rajin jugak buat jeruk nie..tapi lama-lama da jadi pemalas..

Maka nya bile laki aqu cakap "buat jeruk nak??", erm orite je la...

Cara nak buat dia senang je.. tak payah la bazir duit beli kat luar kalau sendiri taw buat okeh ^^ jimat!

First ambik buah mangga secukup rasa... 

laki aqu gait kat pokok umah aqu
Potong la mangga, buang kulit bagai.. potong-potong la ikut besar yang korang suka...

So bile da potong buah tu, basuh bagi ilang getah nye.. basuh dengan kapur sikit bagi dia rangup sikit nanti.. then plus garam, biarkan la dalam setengah ari or sehari.. pastu tambah air gula, gaul sebati dan biar la dalam semalaman...

Esok nye...

tadaaaaa siap!!!!
sedap-sedap~
Ade jugak orang buat, potong-potong buah tu then gaul terus dengan garam dengan gula, pastu biar kan semalaman or dua hari... dan siap ^^

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

Maria Menado~ said...

terliur dah! hehe..

UniMeOw said...

erkk..uni cuma mkn bnda2 masam ble rs loya..eheh..

Nurulee said...

Sedapnya tgk =)