1 penyumbang pandangan

KAU perliharalah dia..

Assalamualaikum

Tengah aqu tersenyum lebau menambahkan "kepauan" pipi yang semakin mengembang semenjak kawen nie, tetiba aqu terdengar suara pak imam serak basah membacakan surah yassin. "innalillahiwainnailaihirojiun"

Sudah menjadi kebiasaan di kawasan perumahan aqu nie.. kalau ada kes kematian pasti yassin di bacakan..itu bukan sahaja untuk di sedekah pada si mati, malah sebagai cara  memberitahu orang taman perumahan ini ada yang baru pergi menemui ilahi. Kematian itu tak pernah kita jangka!.

Al-fatihah untuk si mati. Al-fatihah juga untuk arwah ayah dan atuk aqu. semoga kita semua tergolong dalam orang yang beriman.

Aqu kucup tangan nya, "I LOVE YOU"...



ungkapan yang tak pernah lupa aqu beri pada sang suami tatkala dia melangkah ke keluar dari rumah. "Ya Allah,Kau perliharalah suami ku"..doa yang aqu titip untuk nya setiap hari. "Bercintalah suami isteri seperti itu peluang terakhir bertemu", itu kata-kata ustaz aqu dulu..dan kata-kata itulah yang melembutkan hati ku kala setinggi marah terbentuk, "rumahtangga ku..aqu lah pelukisnya..aqu ingin ia menjadi lukisan terindah!"

"Ya Allah, Kau perliharalah rumahtangga ku..Kau limpahkan lah rezeki dari jalan yang Engkau redhai, Kau kurniakanlah kami zuriat dari kelompok yang beriman, Kau jadikan lah aqu isteri yang membahagiakan suami dan Kau jadikan lah hanya dia suami ku di dunia & akhirat". Amin.Doa yang tak pernah lepas dalam tiap sujud ku...

"Ya Allah, aqu belum puas berada dalam peluk nya.. aqu belum puas mencintainya.. aqu belum puas melihat dia bahagia..kau perliharalah kebahagiaan rumahtangga ku ini". Amin.

Jika suatu waktu nanti aqu perlu pergi, Kau berilah kekuatan pada dia.. Dan andai dia yang akan meninggalkan aqu, Kau izin kan aqu bersama nya Ya Allah.

Ya!! terlalu banyak aqu meminta..sungguh aqu malu! 
  Aqu mohon Ya Allah, jadikan lah aqu mencintai Mu & rasul lebih dari aqu mincintai suami ku.. kerana dengan mencintai Mu aqu memiliki cinta suami ku..subhanallah!!!
Sabda baginda : “Sekiranya aku boleh menyuruh seseorang sujud kepada seseorang manusia, nescaya aku akan suruh wanita sujud kepada suaminya.” (riwayat Imam Tirmizi)
abang, su sayang abang...
"Subhanallah aku mencintainya..
Subhanallah aku menyayanginya..
Dari ufuk timur hingga ke barat..
Selalu dihatiku"

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

nick dot anis said...

sayu je baca entry ni