2 penyumbang pandangan

PAS ke UMNO ke syurga?

Assalamualaikum

Baru lepas dengar sidang UMNO live kat TV *dengar separuh je*. Makin didengar, makin pening lalat aqu rase... lepas kes "doa" yang di buat PAS haritu, maka aqu ambik tindakan adil mendengar hujah kedua belah pihak mempertahankan parti memasing..

Tapi kesimpulan yang aqu dapat...

"TIAP PERHIMPUNAN PARTI  YANG DI LAKUKAN, ADAKAH MENJADI TREND UNTUK MERENDAH ATAU MENGUTUK PARTI LAIN??" *dari 100%, 30% cerita pasai apa pengorbanan dan usaha yang diaorang buat tapi selebihnya parti itu tak bertanggungjawab, pemimpin itu sesumpah ekonomi...apekah??*

Bila dengar balik hujah-hujah yang di keluarkan tiap-tiap parti... macam kelakar pulak. Macam zaman aqu kat tadika dulu, gaduh sana sini..aiyak~

sedar tak...dalam kita mendidik anak-anak supaya jangan menghina orang lain, jangan memperlekeh orang lain, tapi kita sendiri bersepanduk bagai mengutuk parti lain. OMG!

sokonglah PAS! PAS menegakan agama ISLAM, PAS membantu kita faham ISLAM!

sokonglah UMNO! UMNO membantu rakyat! UMNO tak doakan kemusnahan parti lain!

Opssss.....

Sebenarnya, PAS ke UMNO ke mana-mana parti ke.. sume nya ada masalah nya!

kenape???

kerana tiap parti tu tak kan sempurna... ok bab nie, fail bab tu.. 

kesimpulan nya....
............
...........
..........
JANGAN UNDI PARTI, undi lah mereka yang tahu membangunkan negara dalam keadaan islam sebenar.

(dalam umno bukan semua penyokong nya lingkup, masih ada yang berilmu tinggi.... dalam pas bukan semua penyokong nya berilmu, ada jugak yang ting-tong~*


notakaki : yang ke syurga tu ialah siapa yang menunaikan perintah Nya... bukan hanya "pangkah" UMNO atau PAS.

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
2 Comments

2 00 rajin nak comment:

ain soofiyah said...

stuju.. x suke politik di malaysia saling kutuk mengutuk.. erm.. tapi undian kita sama ada pas/umno akn disoal oleh Allah sbb mmilih ktue yg zalim/adil.. =D*peace

aein safinah said...

setuju !