2 penyumbang pandangan

kipas punca kematian?

Assalamualaikum

Ohh mungkin pelik, adakah akan mati jika mengunakan kipas? dan bagaimana pula boleh mati? Pelik benar rasa nya bukan... ya la, kalau kita budak yang masih berumur 1 or 2 tahun sekalipun, tak kan sampai mati pasal kipas..paling tidak pun hilang 2 3 jari je..kan? =.=

Sebenar nya tanpa kita sedar kipas boleh menyebabkan tekanan pada jantung kita. Opsss sabar, jangan melatah..baca habis dulu entry nie, baru la anda boleh buat keputusan untuk buang atau campak atau membuat teknologi baru untuk kipas anda..


Sering aqu terjumpa manusia yang bila dia tidur, mesti menghalakan kipas direct terus ke dada or dengan kata lain antara muka hingga dada...aqu yang tengok sendiri konfus, dia nak tidur ke atau nak makan angin..atau badan dia sentiasa menghasilkan peluh bila dia tidur..wallahualam.

Tapi apa yang aqu pasti, apabila kita tidur maka suhu badan kita akan menurun sedikit demi sedikit kerana tekanan darah menurun lebih lebih lagi kala cuaca sejuk..namun tak pernah pulak aqu dengar, kalau tidur melebihi had jam maka badan mampu bersuhu negative darjah calcius..jadi penggemar tidur, jangan risau. Apabila suhu badan kita semakin menurun, maka sistem pernafasan kita akan menurun juga, dengan itu denyutan jantung akan menjadi semakin lambat..pekara ini akan menjadi masalah bila kipas yang di pasang di hala terus ke saluran pernafasan kita...keadaan itu akan menyukarkan kita untuk bernafas.. Kesudahan nya suhu badan akan semakin menurun..

Kesimpulan nya, apabila degupan jantung semakin perlahan, ia akan mengundang kematian...degupan jantung terlalu laju atau perlahan mampu mengundang kematian. Maka nya untuk mengelak hal ini berlaku, pengaliran udara sangat la penting.. tapi secara logik nya pun, kat malaysia nie sangat bahaya kalau nak biarkan tingkap terbuka di tetengah malam, takut bukan sahaja akan mengundang udara luar masuk malah perompak atau sebagainya. Jadi alternatif lain nya, jangan buka kipas terlalu kuat dan apa gunanya di buat kipas itu mampu berpusing ke banyak arah jika tidak mahu mengunakan nya =.=

perangai tak senonoh dulu-dulu, cakap depan kipas -.-

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
2 Comments

2 00 rajin nak comment:

Dylla Abas said...

nice info sis...lepas ni kena lebih b'hati bila tidur..xleh nak m'hadap kipas sgt kan

Suana Zhar said...

tapi suami kita suka bukak kipas kuat-kuat...camne tuh =.=