3 penyumbang pandangan

selama nya harimau malaya~

Assalamualaikum

13/12/2012 - perlawanan malaysia menentang thailand dalam isu bola sepak bukan nya bola baling atau bola jaring. Tengok tarikh, ya bukan 12/12/12...namun itu tak bermakna tidak membawa tuah pada MALAYSIA, mungkin membawa jebat atau lekir....dan bukan juga membawa malang pada THAILAND, mungkin membawa pak dalang atau mak lang. *aqu merepek jauh sangat*

Jika malaysia menang, maka ramai la yang akan berkata " aku anak malaysia, aku bangga jadi rakyat malaysia". Jika malaysia kalah, maka ramai yang akan kata "ape pemain malaysia nie, main macam budak sekolah, peluang dah ada lepas kan". Mulut manusia memang berinsurance tinggi.

Jika meramalkan malaysia menang, ada berkata "aku janji la, kalau malaysia kalah aku lari keliling pasar malam kampung baru sambil pakai terompah".. Jika meramalkan malaysia kalah, ada yang berkata "aku sanggup telan ubat gegat la kalau malaysia menang". Sikap manusia memang kadang kala meletakan akal di lutut.

Tapi tidak pernah ada rakyat malaysia yang kata "siapa berani hina / kutuk harimau malaya, patah kan la IC korang pi duduk thailand". Opsss isu kewarganegaraan sangat sensitip ok!

Erm tak pe la, tolak tepi sume perkara tu... hakikat nya MALAYSIA menang atau kalah???

ya.. kita saksi kan nanti, dan pasrah la dengan keputusan nya nanti..walau pun akan terkeluar juga ayat tak puas hati =.=





Sekian..

Respect pada pemain bola malaysia a.k.a HARIMAU MALAYA kerana mereka mampu membawa MALAYSIA hingga ke peringkat ini. mari sama-sama nyanyi lagu harimau malaya...selama nya harimau malaya~horeyyy!
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

Cik Mimey said...

macam-2 manusia sekrang ni,papepun harap harimau malaya menang

Cik Mimey said...

jemput join segmen

http://sukahatimimey.blogspot.com/2012/12/1st-segmen-tambah-follower-by-cik-mimey.html

~didiey~ said...

khas utk suana :)

http://ezatichumel.blogspot.com/2012/12/blog-review-suana.html