1 penyumbang pandangan

"wat we said its typical malay"

Assalamualaikum

*tajuk copy cat dari cik nad..nak marah? sila...iolss tak kisah you! tapi pembetulan : what we call typical malay*

Dengar dari sebelah pihak memang tak adil....bak kata orang, neraca tak kan seimbang kalau sebelah je yang di timbang..melainkan ada jin bertenggek kat atas tuh =.= Tapi untuk aqu dengar pihak sebelah lagi, ohhhh tidak!!!! Tak sanggup...dari elok-elok aqu duduk rumah jaga perut, dah kena jaga kepala pulak nanti :p *ya, itu lagi satu perangai melayu! dengar sebelah pihak...holllla~*

Tapi yang aqu nak tekan kan kat sini, perangai melayu yang satu nie..."mengumpat tak de merah sentiasa hijau lampu nya". Paham?? Idak la kan..kome nak paham macam mana nya ha..ngumpat pun ada lampu?
 
Ya..sapa yang pernah belajar di sekolah memandu dan memberi tumpuan, sudah semestinya tahu apakah function lampu merah dan hijau mahupun kuning. Dengan itu ada sesetengah pihak yang di panggil menceroboh hak asasi lampu isyarat tersebut dan mengaplikasikan nya dalam kehidupan mengumpat. Bertambah pening? *aqu memang suka buat orang pening...masuk blog aqu kena pakai otak, jangan simpan buat pekasam*

Lumrah nya perangai manusia memang suka melanggar lampu merah, macam tu jugak la dalam mengumpat. Sentiasa kuning dan bersedia untuk brooooommmmm hijau~ Bila dah hijau, susah la nak merah nampak gaya nya.

tiada lampu merah. AMARAN!
Tapi kalau kata-kata yang di pandu tu masih di jalan raya tak pe la jugak, masalah nya bila tersasar sampai ke hulu sungai menentang arus..agrhhhh lingkup! Huru hara di buat nya... Tapi kira bernasib baik kalau 2 3 je manusia yang di heret sama, buat nya satu opis...habis sesama acciden kat hulu sungai tu..dah susahkan JKR nak tarik balik kereta beramai-ramai tu ke pangkal jalan.

Hidup nie memang la kadang-kadang kita tak puas hati, cemburu...lumrah tu, sebab tu perasaan tu di ciptakan, untuk kita rasa macam mana rasa nya.. Tapi macam aqu cakap, otak jangan buat pekasam..guna kan ye ^^ tak kan selesai pun masalah kalau jadikan bahan bersembang kedai kopi.

Agak nya bila sepatah pekataan mengumpat di bayar 10sen, dah kaya raya orang melayu.. ^___^

notabarutahu : adik aqu kata, kita nie kalau bersahabat baik...kita kena follow la apa yang kawan kita suka atau tidak.. contoh nya, kalau kawan kita tak suka air sirap, maka kita pun kena tak suka air sirap...kalau kawan kita tak dapat, kita pun kena buat-buat tak dapat...and aqu pulak cakap "sampai musim tengkujuh silih berganti 100 tahun pun tak de makna aqu nak buat macam tu..haktui la"...kawan aqu tak de macam tu perangai..sekian.
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

cik pelangi said...

silakan la menjadi back stabber.. iolss x kesah nyahhh... buat iolsss pening je kang... haha