2 penyumbang pandangan

khas buat pencuri

Assalamualaikum


Entry nie khas buat pencuri... *macam la pencuri tu banyak sangat masa terluang nak bace blog tahpape aqu nie =.=" *


"TERIMA KASIH KEPADA PENCURI YANG
SENTIASA MENCURI BARANG-BARANG MASJID INI.
TAPI INGAT!!!!
BALASAN TUHAN PASTI AKAN TIBA......
TUNGGU......!!!
YA ALLAH.....BERILAH PETUNJUK KEPADA MEREKA INI...."


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

BFF = boy friend forever

Assalamualaikum


"perempuan dengan laki boleh ke jadi BFF?". Aghhh ape hal tak boleh???? Bukan nye syarat-syarat jadi BFF tu kena melanggar mana-mana pantang larang adat istiadat di raja!!huh! Berkawan tu banyak cara, jangan di sembur dengan kata-kata yang asyik menyalahkan.

So dari aspek, sudut, celah atau bahagian mana yang menunjukan kesalahan bagi mereka untuk menjadi BFF?? Ohhhhh I see... dari aspek "mulut orang"!!

"Hebat mulut ko jah!!! Sampai renggang hubungan persahabatan diaorang yang da berkurun terjalin...", ayat yang aqu bercita-cita untuk tujukan tepat pada muka "si mulut laser" satu hari nanti jika di izinkan.

saya rindu kenangan lalu...


p/s : berkawan adalah berkawan, letak kan limit di situ. Macam mane pun sayang, jangan tergamak jadi perampas.

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

1 penyumbang pandangan

kata-kata sopan ;)

Assalamualaikum

Kata-kata bermakna dari seorang perempuan...................*berape panjang nak letak nokhtah -.-*
  • Ok. Fine!
Perasan atau tak, kebanyakan perempuan sering menggunakan ayat tu untuk tamatkan pergaduhan or any pertelingkahan??? Ya! Memang kebanyakan mereka menggunakan nya, nama pun perempuan...sedikit sebanyak perlakuan mereka pasti ada yang sama walau hati berbeza-beza. (macam terkena tempias kat diri sendiri -.-)
Untuk pengetahuan para lelaki, mudah je nak paham ayat tu... walaupun bunyinya seakan-akan membenarkan kata-kata anda tapi sebenarnya dalam hati mereka tetap merasa diri mereka betul, dan malas nak bertekak dah.. sebab takut buat hilang anak tekak je... 


  • "Bagi saya 5 minit"
Aha!! Ini salah satu kata-kata wanita yang jangan di ambil pedulik... senyum je la untuk sedap kan hati sendiri kalau anda dapat ayat nie... sebab nya nie antara kata-kata yang tak boleh di percayai langsung! Kalau korang tak caya, try susun jam randik ke jam jangka hayat ke jam detik ke saat diorang keluar kan kata-kata tu... paling -paling tak akan lebih dari 10 15 min... maka tu la makna 5 minit bagi seorang perempuan.
  • Tak ada apa-apa
Bila seorang wanita guna ayat nie, bermakna dia cuba menyembunyi kan sesuatu dan cuba menyelesaikan sesuatu dengan cara mereka sendiri...*kebanyakan nya tak selesai pun, pastu  sibuk mengadu tension sakit kepala -.-*. Situasi kedua nya, mereka menyimpan perasaan marah dalam hati, tapi pada waktu yang sama mereka malas nak memulakan pertengkaran. 
  •  Pergilah buat! Tadi kata nak sangat!
Yup, dengar ayat macam mencabar...maka jika "tulen jantan" nya pasti tercabar kan... Tapi faham la, ia bukan la kebenaran mencabar. Seorang wanita tidak akan mencabar lelaki yang di sayanginya untuk membuat sesuatu yang dia sendiri tak suka.. maka jika "berakal jantan" nya, sila jangan la buat =.="
  • Keluhan kuat
Wanita mudah mengeluh, tapi ada bezanya jika mereka melepaskan keluhan kuat saat bertengkar. Wanita akan bertindak sebegini jika mereka merasakan tiada guna menghabiskan masa untuk bertengkar berkenaan perkara yang tidak patut dan tiada penting baginya or dengan kata lain, tidak langsung nak dengar cakap nya.
  • Tak apa lah
Bunyi memang mereka da malas nak ambil pedulik... tapi sebenarnya ia bermaksud mereka berfikir tentang bagaimana dan bila anda menerima akibat kesilapan yang anda ingin lakukan itu... dengan di translate ke ayat lain, mereka risau sebenarnya.


  • Terima kasih
Kadang-kadang wanita berterima kasih kepada anda tanpa anda tahu sebab nya...jangan persoalkannya. Jawab saja “sama-sama”. bukan nye susah kan... bukan kena daki bukit redah lautan api bagai nak ucap sama-sama tu, jadi ucap je jangan banyak tanya.. Itu bermakna ada benda yang dia sangat hargai tentang anda. Tetapi sangat berbeza jika ayat di ucap wanita itu ialah “terima kasih banyak-banyak ye!”, siap tanda seru kat ujung tu...dengan kata lain, berdesing telinga anda jap dengar dia ucap terima kasih...sampai anda pun jadi biol jap sama ada dia nak berterima kasih ke nak marah ke nak jerit...ha itu bermakna wanita bukan berterima kasih tetapi menyindir.. Jadi, jangan jawab “sama-sama”… tolong ok!
  • Apa-apa aja lah! / Whatever!
Ha ini adalah cara paling sopan bagi wanita untuk mengatakan F**K You!. Yup! aqu sangat setuju...sebab itu wanita di kata sangat sopan, sebab mereka pandai memilih ayat yang sama waktu bagi "f**k you"..
  • Jangan risau, saya dah tau macam mana nak buat
Wanita berkata demikian selepas mereka berkali-kali menyuruh lelaki berbuat sesuatu perkara tetapi akhirnya mereka yang buat sendiri. Itu adalah ayat sindiran...dan tak payah la anda usaha untuk menolong nya, sebab mereka tak kan setuju walau sebaik mana anda buat selepas itu.





ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

serius kelakar!!! ^.~

Assalamualaikum


hope korang enjoy tengok nie sambil gelak guling-guling macam aqu ye...hahhahahah

Serius kelakar!!!! Tak ingat dunia aqu gelak tengok benda nie..hahha

Tabik spring chegu man!!!hheheh


Actully aqu suke lagu tu... sedap... 
*siti yang nyanyi, sedap la...kalau orang lain tak de makna aqu nak suka.hahahha*


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

1 penyumbang pandangan

jangan la anak aqu -.-

Assalamualaikum


p/s : takut nye alahai ~.~

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

smile :)

Assalamualaikum

*p/s : jangan menghukum seseorang tanpa sebab...


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

4 penyumbang pandangan

hari pertunangan..


Assalamualaikum

Berdebar! Untuk apa... aqu sendiri tak tahu...bukan nya perlu berhadapan masyarakat untuk menjadi artis atau sebagainya... 

Fuhhh aqu da jadi tunang orang rupanya... 


Dan pemegang watak utama jatuh kepada.....
ternampak tak yang aqu macam terlebh ayu...lalallalala
(^_^)v 
keluarga besar ku...
thanks semua :-*
family incik syahrelzal...
(my future lovely husband)
kakak ipar ku yang cun.lallalal
jelez!! kulit dia lagi putih -.-
hantaran dari pihak perempuan
gambar dia nie banyak giler dalam kamera =.="
sape watak utama sebenarnya nie????
adik tersayang saya....
ohhhhh cun nye kami!hahahhahah
my lovely abah and umi ^_^
hantaran dari pihak lelaki..
bonda kesayangan....
kan best kalau ayah ada....
bersama incik badut...hehehe
abang ku...
tadaaaaaa ini lah KAMI...
nampak macam gemuk bersi tak??lalala
last sekal.................
baby comel!!!!!!!
haiya manyak comel la you... muaah muah

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

imam ku..

Assalamualaikum




"Nie kali pertama saya solat jenazah, lepas 7 tahun tinggal". Terpancar wajar kegembiraan pada wajahnya..bukan kerana meraikan kematian tapi meraikan perubahan pada dirinya. Ah tersenyum manis si gadis mendengar, tenang melemparkan senyuman tanda sokongan dan senang dengan perubahan pasangan nya itu..walaupun dia sendiri lelah untuk tersenyum saat itu kerana kehilangan seorang dari tersayang.

"Alhamdulillah..." terungkap ungkapan itu, namun hanya terluah melalui kata hati si gadis. Tidak terluah,. Mungkin ini antara hikmah yang Allah turun kan, di saat DIA mengambil si mati. Semoga dengan hikmah ini, roh si mati memperoleh rahmat.

Masih leka merenung wajah si jejaka, mencari kelebihan dan meneliti kekurangan nya..bukan untuk mengurai kekurangan dia, sekadar untuk memperingatkan diri, "manusia tidak pernah sempurna". Ah dia masih tetap sangat sempurna di mata ku, walau pun belum "sesempurna" tapi cukup menyempurnakan.. terima kasih sang cinta.

SEPI.....

"Takziah...sabar banyak-banyak", berkali-kali ungkapan itu meniti bibir sang tetamu yang hadir.. Ah bukan ungkapan itu yang ingin aqu dengar! Iringkan Al-fatihah, ungkap kan doa.. itu yang aqu pinta.. Semoga roh ayah kekal tenang di sana berbekal doa dari mereka yang masih hidup ini.

"Ya Allah,  redha kan aqu ya Allah, redha kan aqu...", berkali uungkapan itu ku pinta untuk menenangkan hati. Selamat menempuh alam baru ya walid..

...................

"Nie kali pertama saya solat jenazah, lepas 7 tahun tinggal", ternyiang kembali ungkapan itu berkali-kali di benak. Ah sang cinta, tahukah kau, aqu cukup berbangga dengan diri mu. Saat kau mampu melakukan nya, aqu pasti kau jua mampu menjadi imam buat nakhoda-nakhoda kapal yang bakal kita bina kelak. Tanpa sedar aqu panjat syukur pada Nya.

Aqu mahu kau menjadi imam ku..bukan hanya di dalam solat ku, namun di tiap saat nafas hidup ku... namun bukan hanya pada dunia,  malah imam sehingga saat pemergian ku meninggalkan dunia.. saat jenazahku kaku mengadap kiblat Nya. 

Wahai sang cinta...terima kasih atas segala nya; SYAHRELZAL MOHD SALLEH.




ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

L o V e

Assalamualaikum

I always asked you, "Am I pretty??", you said NO.
I always ask you, "Am I fat??", you said YES.
I ask you, "You want to be with me forever??", you said NO.
I ask you, "Do you cry if i walked away??", you said NO.

so...i need to leave...

suddenly you took my hand and told me..

"You are not pretty but you are beautiful".. 
"The only thing which is fat bout you is your heart"..
"I don't want to be with you forever, but I need you forever"..
"I wouldn't cry if you walk away,i would die..."

p/s : laut pun kadang kala nya bergelora...menyebabkan lebih kuat pantai di pukul ombak..  ^_^

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

sayang lebih???? *wtf*

Assalamualaikum

"saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya!" kata-kata seorang lelaki.utuh.

Oh...ayat yang klise nak dengar...bosan! bosan! bosan! uwekkk uwekk muntah asyik dengar ayat yang same! Cuba la ubah, "saya sanggup mengkhatam kan Al-quran dan semua pahala tu buat awak"...wahhh untung nya kalau ade orang nak buat macam tu! Tapi aqu konfem, mane-mane suami pun pikir 2 3 4 kali nak buat macam tu...tah-tah siap buat timbangan kira-kira pahala dia dulu da cukup banyak ke belum.


"saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya"

Erm...cuma satu ayat... tapi makna dia mendalam. Aqu tak pernah nafi memang ada yang buat macam tu...memang ada yang sanggup yang berkorban macam-macam untuk orang yang dia sayang... TAPI!!! Ha...ramai yang tak faham statement tu elok-elok...cuba bace sekali lagi...dan faham..

"saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya"

cuba bace sekali lagi...


"saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya"

cuba bace sekali lagi...


"saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya"

cuba bace sekali lagi...

PAAANGGGGG *penampar hinggap kat muka aqu.hahahahh*

Ok-ok...biar aqu jelas kan... "lebih dari saya sayang diri saya"... Makna kat situ kita akan buat yang lebih baik dari yang kita buat kat diri kita... am i right???? Yes! of course im right...sebab BM aqu always powerful! :p
Tak faham??? Ok, bila kau kata, "lebih" kat situ, mean kau akan buat yang lagi lagi lagi terbaik dari kau buat kat diri kau kan???? Contoh aqu bagi.... " Aqu sayang cik A lebih dari cik B", so makna kat situ kau akan layan or buat yang terbaik untuk cik A daripada cik B kan??? And dalam masa yang same, kau tak kan pulak nak musnah kan cik B kan??? (ayat macam plan peperangan pulak =.=")

So same dengan situasi "saya sayang awak lebih dari saya sayang diri saya". Bila kau sayang dia lebih dari kau sayang diri kau, mean kau akan buat yang terbaik dari ape yang kau da buat kat diri kau kan???

Jadi jadi jadi, aqu tak faham dari mane datang nye perangai-perangai pelik...perangai perangai pelik???? Ok contoh nya merokok, melepak, or any yang membahaya kan diri sendiri...(ohh lupe drift also membahaya ok! but serius puas melepaskan tekanan!) So adakah itu cara korang sayang diri korang???? Jadi macam mane yang korang maksudkan "sayang awak lebih dari diri saya"??? Adakah dengan merokok tu anda sayang diri anda dan membakar pasangan dengan api pula adalah cara untuk anda lebih menyayangi pasangan??? Ohhh damn! kalau macam tu la, aqu sanggup tak di sayangi lebih ~.~

Pikir la, tiap tindakan kita biar selaras dengan apa yang kita kata...jangan sampai mamak jerit kat telinga korang " DEY CAKAP TAK SERUPA BIKIN LA!"

p/s : WTF pada tajuk entry bermaksud "what the function". sekian



ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

hadiah...

Assalamualaikum


I'got tis song fom someone.. don't know wheather he dedicated it for me or wat, but i realy appreciate. Thanks for everything...

suara bersahutan...
aku tiba...
kau terima seadanya

hadiah untuk mu...
tak dapat di ukur...
seikhlas ku beri...
tak setinggi,
senyum...
tawa...
selalu kau berikan...
namun...
ku tahu,
segala kepahitan,
kau sembunyi...

namun ku tak perlu,
semua hasrat itu,
dan tak pernah,
kau mengalah....
kaulah hadiah...
yang sebenar-benarnya...
hadiah...terindah..

*ape pun....aqu bukan manusia yang tak reti menghargai orang..dan aqu akan menjadi manusia paling bodoh jika tidak tahu menghargai kamu... tiap kenangan kita, hanya kita yang lalui dan tahu tentang nya, aqu benci pada manusia yang sibuk menilai kenangan kita! So I don't want to argue for silly things anymore.. and I don't want to cry coz it means I'm not happy and hurts. 

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

berakhir segalanya.. kecewa!

Assalamualaikum

Kaku. Itu reaksi aqu kata segala nya terjadi... untuk menangis..mungkin tidak... untuk meratapi, terasa malas.. akhirnya aqu redha!

Terima kasih untuk mereka sekeliling yang memberi semangat... tidak kurang yang masih mampu tergelak ketawa saat aqu melemparkan muka kesedihan ini... segala nya aqu hargai... itu guna nya mereka semua, jika semuanya hanya mampu bersama-sama menagisi, siapa yang akan memberi keceriaan hidup... maka untuk mereka yang ketawa atas kesedihan ku ini, aqu amat hargai nya! Sekuang nya aqu masih mendapat semangat kecerian meharungi hari mendatang dengan tenang!

selamat tinggal yang di sayang.....

ini la kesayangan hamba, pergi meninggal kan hamba....
hancur di pijak gergasi...
apa la nasip malang kamu sayang....
selamat tinggal sayang..
p/s : Bos!! Kira akaun sendiri...... mata saya nak rehat dalam seminggu dua nie... nak menulis blog pun macam nak masuk PC je gaya nye..

*episod suspen di atas adalah sebagai plot pemulaan cerita untuk membuatkan pembaca sekalian cemas.hahhahahahha

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)