3 penyumbang pandangan

percintaan guru + pelajar

Assalamualaikum

-.- dunia semakin pelik. Aqu yang tidak dapat menerima kenyataan dunia atau dunia yang melakukan kenyataan yang tak dapat di terima??? atau atau atau dunia yang semakin ralat atau manusia yang menjadi semakin ralit??? agrhhhh damn! *apa itu ralat, apa tu ralit??? agrhhhh bingung lagi! reti tulis tak tau maksud! damn!* Pe hal tak habis-habis damn, damn, damn dari tadi...agrhhh damn!


Apa yang mencelaru kan?? 

Antara guru dan pelajar..ya mereka seperti ibu/bapa dengan anak..tapi tapi tapi yang aqu dengar sebentar tadi bukan itu..tapi antara guru dan pelajar, ada hubungan cinta di situ.. entah di panggil cinta remaja, monyet, beruk atau kura-kura..tepulang kepada mereka.

Jadi, apa kesalahan nya??

Ya secara umum nya memang tidak salah..entah la, mungkin aqu belum cukup mengenali dunia, sehingga aqu merasa pekara tu suatu yang janggal.. atau mungkin ketika zaman persekolahan aqu, tidak pernah terbit di telinga tentang hal sebegitu..maka aqu jadi sedikit jakun!

Cer cerita apa yang menjakun kan kau tu suana....

Begini. Di ceritakan secara langsung ke telinga aqu dari pelajar yang terbabit..dan aqu olah ayat nya supaya tidak memalukan mana-mana pihak.
-Kat sekolah ***dirahsiakan nama sekolah nya*** , sorang cikgu perempuan berumur dalam 28 tahun, minat kepada pelajar lelaki si A yang baru berusia 17 tahun..segala jenis pemintaan si A di penuhi, tak kira la bagi pinjam kereta or sebagai nya...permasaalahan nya adalah, bila ade pelajar perempuan rapat dengan si A, maka cikgu nie akan tarik muka dengan pelajar perempuan tersebut-

Ya tiada pemasaalahan tentang umur...apa salah nya perempuan yang lebih tua mengahwini lelaki muda kan?? cuma mungkin menjadikan aqu memandang sedikit pelik di situ bila seorang cikgu bercinta dengan student..ya mungkin ramai yang akan kata, "laaaaaaaaaaaa ape salah nye kak oi". Benar! Tapi cakap sila menggunakan otak yang waras...letak kan diri anda di tempat ibu pelajar atau ibu kepada guru terbabit...dan bayang kan bile balik sekolah je mereka bercerita, "ibu-ibu orang couple dengan cikgu taw..cikgu yang mengajar sejarah tu". Riaksi anda???? adakah.. "ohhh ye ke???? untung nya anak ibu!!" -.-

Entah la...mungkin pemikiran aqu terlalu kolot..tapi apa yang aqu faham dan sedar sepanjang aqu habiskan persekolahan adalah "kita sebagai seorang pelajar..kita di amanah kan untuk berlajar. Bercinta itu salah??? ya, jika tidak tepat pada waktu nya...tapi perasaan ini juga satu nikmat kurniaan Allah pada kita, adakah perlu untuk kita menyalah kan nya??? Tidak... benar perasaan itu kurniaan Allah..tapi adakah kita tidak mempunyai akal sehingga tidak mampu mengawal nya??? Sama seperti perasaan marah juga satu nikmat kurniaan Allah...tapi adakah kita tidak perlu mengawal perasaan itu???"


Bercinta juga memerlukan akal..

nota doa : perliharalah keluarga ku sentiasa di jalan Mu ya Allah.


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
3 Comments

3 00 rajin nak comment:

Lyeen De Syifa said...

alamak..kes payah ni mcm ni...adehhh

aiman fanboy k-pop said...

oohhh....selalu dengar cg lelaki mengurat pelajar perempuan ...tapi,dlm kes nih cg perempuan syok kat pelajar laki..aisshhh......
mmg ta salah kot..tapi,kita sependpt,...kedengaran macam janggal ..

Dunia Wilma said...

Hanya mereka2 yang terlibat sahaja yang memahami situasi nie kan ^_^