0 penyumbang pandangan

jangan ganggu rumahtangga dia!!

Assalamualaikum


sumber  : akbar metro 
(klik untuk membesar dengan enfagrow)
Pandangan dari sesetengah nya : 
"Bagus! Bagi orang tak sedar diri macam tu sedar sikit..jangan taw nak ganggu rumahtangga orang je"

Secara jujur nya dari aqu, erm mungkin memang ada baik nya...sekurang-kurang akta sebegitu mampu jugak la memberi sedikit ketenangan. Namun..sebenar nya aqu sedikit tergelak...maaf bukan untuk memperlekehkan undang-undang sebegitu *al-maklum aqu pun bukan nya bagus sangat kannnnn -.-*...tapi mudah aqu kata kan "zaman yang segala-gala nya bertuan kan duit nie, masih releven kah undang-undang sebegitu?"...

Tengok je kes "kawin lari" or dengan kata lain "kawin tanpa restu"..tak kisah la kat siam ke, thailan ke, filipina ke, veitnam ke bawah katil ke bawah laut ke...main point dia, kalau kawen di negara lain selain berdaftar di Malaysia maka nya kena daftar balik perkahwinan tu nanti kat Malaysia nie semula dan akan di kenakan denda...kalau nak di isu kan, bukan sikit seringgit dua duit jutaria, monopoli mahupun saidina yang perlu di korban kan tapi ribuan ringgit malaysia jugak denda nya.. permasaalahan nya, berkurangkah masalah tu??? Rasa nya makin menjadi-jadi...

Secara kasar nya, denda bertemakan duit nie sebenar nya agak kurang kesan nya.. sedangkan maruah pun ada yang sanggup di jual kerana duit *sebab tu banyak kes rasuah*, inikan pulak cinta sang kumbang dan bunga tahi ayam nya..konfem-konfem bak kata sang pujangga "lautan api pun sanggup ku renang untuk pertahan cinta kita"..jadi setakat duit, memang boleh di cari la..*tak payah nak renang laut api sangat la..pegi berjuang kat lahat datu tu lagi bermanafaat*
 Pokok pangkal ranting hujung nya, semua nya terletak pada diri kita sendiri... kalau kita tahu apa erti menghargai dan mengsyukuri, maka kita akan dapat lihat sendiri apa yang telah kita miliki itu suatu nikmat yang cukup besar..

sekian.

nota teringat : "tanggungjawab seorang suami itu melebihi masa yang di peruntukan untuk diri nya..maka bagaimana mereka menjadi terlalu yakin bahawa mereka telah melaksanakan nya dengan sempurna"

nota nota je : jangan la rebut-rebut pakwe ye ;p
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: