1 penyumbang pandangan

al kisah nak kembar..

Assalamualaikum

Tetiba teringat perbualan santai semalam tentang anak kembar, siapa kembar dan jodoh dengan yang memiliki kembar.. 

Erm memang sangat cute bila dapat tengok aksi mereka yang kembar nie, lagi-lagi yang seiras...


Maka bila bercerita cot cet cot cet tentang kembar, of course pasti terkeluarnya satu persoalan..persoalan hape??? 

Nahhh nie dia --> "macam mana nak dapat anak kembar????"

Ya persoalan yang hanya memerlukan jawapan secara lisan tanpa membuat praktikal secara live di depan umum. ;p *sila jangan membayangkan maksud yang berunsur 18tahun ke atas*

Maka otak berputar ligat membuat flashback mengigat ilmu yang pernah di timba di sekolah satu ketika dulu... --unsur-unsur kromosom X dan Y--




Ya, topik yang membuatkan aqu celaru nak mengigat dan menghubung kait kan antara X dan Y satu ketika dulu masa zaman persekolahan...dan termasuk jugak dalam katagori topik "belasah je la jawab soalan nie".

Dan sekarang, selepas berkahwin..tanpa huraian tanpa penjelasan tanpa kelas tambahan tanpa buku teks tanpa gambar rajah tanpa cikgu yang membuat muka bengang sebab aqu tak paham-paham, aqu tetiba sudah dapat paham dengan sendiri nya dan hanya melakar gambar rajah tersebut dalam otak untuk menghubung kait kan nya ^_* . 

Kesimpulan nya....setiap ilmu yang dimiliki memerlukan praktikal dan terjemahkan melalui perbuatan, baru la boleh pahammmmmmmmmm.hahhahahah ;) *maka topik tu tak sesuai di ajar ketika di sekolah, harus di ajar ketika kursus kawin jer~lallalalala*



ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

yang baik Ishak said...

nak anak kembar... ikut rezeki memasing