1 penyumbang pandangan

"takut kena tembak"

Assalamualaikum

Manusia sekarang dah tak rupe manusia... dah tu manusia rupe hape??? Tak kan rupe ayam pulak, haru pulak jadi nya kang~

Maksud nya dari segi perangai... heran dengan perangai manusia yang makin menjadi-jadi sekarang nie *bajet bercakap, macam diri sendiri bukan manusia -.-* Sana sini macam-macam kes jadi..pagi semalam kes rompakan kedai emas jadi kat shopping mall area rumah aqu...dah la selalu gak pi sana kalau berdating jejalan shopping dengan suami...adoi seram pulak jadi~ 

Sebelum tu beberapa hari lepas dekat area LRT area rumah den jugak jadi 1 lagi kes pelik...ala kes pembunuhan yang katanya dia pi bunuh orang tu sebab dapat perintah dari nabi la konon nya ..gilo hape...kat haiwan pun kasih sayang baginda tinggi, tak kan la baginda nak suruh umat nya membunuh sesuka hati..

Tu belum kira kes tembak menembak lagi...tu la payah nya bila diaorang nie teringin sangat nak jadi polis, tapi tak layak..maka tu sesuka hati nak menembak orang lain... dia ingat nyawa orang nie murah macam harga petrol ke boleh turun naik dapat subsidi bagai...

Petang tadi aqu dengan adik aqu punya la teringin nak makan rojak mamak tu...plus adik aqu nak beli peralatan tuk dia SPM nanti...aqu pun ambik peluang la suh dia pi beli rojak sekali *baik tak akak cam aqu..hahah*

"ko nak pi beli barang ko tu, pi la beli rojak sekali"

"aqu memang nak pegi, tapi takut kena tembak..."

"ha???"

"sekarang kan musim orang tembak menembak.."

"erk..." seram pulak aqu.

Sekarang nie nak kuar rumah pun kena pikir 2 3 kali, lagi-lagi melibat orang kita sayang...kat palastin tu orang takut nak kuar sebab takut kena tembak dengan israel...yang kita nie takut nak kuar sebab takut kena tembak dengan rakyat negara sendiri... =.= lagi teruk dari dijajah je keadaan nya!
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

Lyeen De Syifa said...

org sekarang mmg suka main tembak tembak..klu jln kena pakai baju kalir peluru..heeheh