0 penyumbang pandangan

korea ok!

Assalamualaikum

Aqu tak taw sama ada sekarang kerajaan tengah buat kempen kuasai bahasa korea ke tak, tapi pihak astro sedang giat melakukan nya..

Kenapa aqu cakap camtu?

Dua tiga hari lepas, dah berapa kali aqu nampak iklan yang berbahasa melayu tapi di sertakan sepatah dua perkataan korea plus pelakon korea lagi...yang adil dan bagus nya pelakon korea tu pun cakap bahasa melayu~ jadi tak la nampak macam "kenapa kita je kena belaja bahasa dia"???... aqu memandang nie satu usaha yang positif... ye la jangan kita konon-konon feel nyanyi lagu korea, tapi ape pun tak paham... jadi sekurang-kurang nya usaha pihak astro berbaloi!

Satu lagi yang aqu nampak bagus ialah, pihak astro menjadi kan iklan tu berunsur lawak-lawak bersahaja gitu..jadi kita pun tertarik nak tengok kan.

Jadi setakat nie aqu dah belaja dua perkataan secara tak segaja...

i) oppa
ii) hamnida

Ape maksud kedua perkataan tu???? Ha kalau nak taw, rajin-rajin la tengok ASTRO! :) *bajet macam aqu sorang je taw maksud nya.hahahhaha*


korea-korea jugak jangan lupa belajar bahasa "syurga" ok~

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: