4 penyumbang pandangan

meniru? tidak biadab kah?~

Assalamualaikum

meniru? yup mungkin agak kasar...dan mungkin ada yang kata "kebetulan", atau ada jugak yang akan kata "ambik point je bukan tiru semua", or ada jugak yang akan cakap "suka hati la...ilmu tu bukan hak siapa-siapa".

Ohhhh amat mudah! Tapi bagi aku anda sedikit biadap! 

Memang ilmu bukan hak siapa-siapa...tapi tidak kah anda pernah terfikir bahawasanya orang yang anda tiru itu telah meluangkan berjam-jam masa nya untuk memikirkan idea.. untuk menulis sesuatu yang unik, untuk menampakan lain dari yang lain...dan anda dengan mudahnya "copy and paste"???

Wow agak terkejut di situ... kalau ye pun anda teringin sangat untuk menang sesuatu contest/giveaway itu buat-buat la jugak belajar menghormati karya orang lain...sekurang-kurangnya bagitahu la serba sedikit... bukan nya copy paste sesuka hati anda ye.

Orang lain itu berusaha dan anda telah mencacatkan usaha mereka dengan sikap pemikiran di bawah lutut anda. Apakah anda tidak pernah di ajar dengan sesuatu yang di katagorikan sebagai "menghormati"?

Saya doakan kejayaan anda memenangi nya ok.. jangan risau kalau rezeki itu milik anda maka ia milik anda...tapi jika dia milik orang lain maka anda belajar lah dari kesilapan itu supaya berjaya dengan usaha sendiri ok? 

peace. ^_^
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
4 Comments

4 00 rajin nak comment:

Zara Nurhaidah said...

Zara rasa pelik ngan golongan copypaste ni.. ~~

Suana Zhar said...

^_^ mungkin diaorang sendiri tak pernah percaya yang diaorang sendiri mampu menulis dengan lebih menarik kot...

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dan salam singgah sini...sokong dengan entri ni...

Abak Lorong Cinta said...

Haih..x patut..... positif jela