1 penyumbang pandangan

hotline - aduan/pertanyaan BR1M

Assalamualaikum

Fuhhhhh panas 2 3 hari ni dengan isu BR1M...macam-macam cerita keluar... ada juga sesetengah blogger yang update status br1m mereka... *update status br1m ok wehhhh...jangan over emosi sebab tak dapat br1m tu kang habis menjawab dengan najib kalau dia terbaca entry korang.hehhehe*

So dari segi yang aqu dengar dan baca, ramai komplen sebab tak dapat...dan yang tak puas hati sebab orang lain dapat pun ada..

Betul dan logik jugak bila orang tu kata, "laki bini gomen pun still dapat br1m". "Kawan aku dia ada bisness anak dato pulak tu, asal dia dapat br1m..qu tak dapat"... ha yang tu pi la tanya LHDN den tak dapat nak nolong nya...

Dan kepada yang bermati-mati cari LHDN sebab nak tanya sebab musabab tak dapat BR1M tu, mesti korang hangin sebab semua talian LHDN berbunyi "harap maaf....talian yang anda hubungi tidak dapat di hubungi/tiada dalam perkhidmatan". *mungkin LHDN tengah berada di luar kawasan la kot ~_~ pejabat lhdn bergerak~*


Satu je talian yang boleh korang hubungi : 1-800-222-500

Tapi faham-faham la, kalau korang kol asyik kena talian sibuk... berjuta orang kol satu talian, memang sibuk tak ingat dunia la weh!!!

Tapi apa yang aqu dapat simpulkan, tak guna untuk mengamuk, meraung atau maki hamun... result nya tetap sama dan cara seterusnya kalau memang betul-betul perlu kan wang br1m itu untuk kegunaan keluarga maka perlu berusaha sedikit untuk buat rayuan untuk br1m tu... walaupun hakikatnya korang layak dapat.

Dan untuk isu mereka yang tak layak dapat BR1M tapi rezeki tercurah dapat jugak, dah rezeki mereka la tu. Cuma pihak LHDN, anda memegang amanah yang begitu besar..tunaikan lah dengan amanah agar anda tidak perlu mencari mereka-mereka di padang masyar nanti hanya kerana isu BR1M ini :) 


*noka luahan : terfikir jugak, siapa yang nak buat rayuan perlu ke pejabat LHDN sendiri maka aqu terfikir terpaksa lah pakcik-pakcik kat kampung tu pergi LHDN untuk buat rayuan naik motor motong getah diaorang... amat tak praktikal BR1M ni.
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

izan mama mia said...

brim..akak pon rasa ralat sbb tgk tak masuk lagi ??...