2 penyumbang pandangan

tongkeng ayam, makan lah...

Assalamualaikum

Hoh dah kenapa cerita pasal tongkeng ayam pulak.... ^_~ adakah kelihatan tidak begitu senonoh entry ini?hahhahaha

Maaf maaf maaf, bukan dah tak ada benda lain untuk di taip, tapi apa salah nya.. inikan ilmu juga ;p Dan niat aqu bukan untuk memaksa anda anda dan anda memakan tongkeng ayam nie, cuma sekadar ambil serba sedikit ilmu yang aqu nak sampaikan nie..


First time secara jujurnya perkataan 'tongkeng ayam' nie aqu dengar masa belajar dahulu sekitar tahun 2010. Hambik kau...berpuluh tahun hidup baru time tu dengar perkataan 'tongkeng ayam'. Tu pun secara tidak sengaja di perkenalkan oleh kawan baik aqu si ros... kata nya, "orang KL memang ketinggalan zaman la... ayam kau pernah tengok live tak?". -.- Hampeh! Aqu membesar di kampung ler~

So masa first time dengar perkataan 'tongkeng ayam' tu, maka keluar la muka sepelik yang aqu mampu...apa kejadah nya tu? Bila pulak ayam mengeluarkan sejenis aset baru di badan mereka?

Maka dengan selamba nya si ros jawab, "ala bontot ayam".

"What??????" daam hati aqu dah terlintas kepelikan tentang manusia, manusia nie dah kenapa...banyak lagi bahagian, bontot ayam pun nak di makan ke!

Aqu pun mula memandang dengan hujung-hujung mata pada abang jual tongkeng ayam tu.... muka hemsem kenapa jual bontot ayam!huh

Tapi rupa nya...... pemahaman aqu salah dan telah di salah paham kan oleh kawan ku si ros itu. Bertahun-tahun aqu memandang pelik orang yang memakan tongkeng ayam, dan semalam baru aqu tahu kebenaran mengenai tongkeng ayam nie. Agrhhhhh terasa hina dengan golongan ayam kerana telah menjatuhkan maruah mereka bertahun-tahun.hahhahahaha

Apa sebenarnya tongkeng ayam? Hah sila perhati dengan teliti...

mana bulu kau oh ayam???~
Ha yang aqu bulatkan itu adalah tongkeng ayam. Ya itu tongkeng ayam...yang biasa nya kalau ayam jalak, di tongkeng nya itu lah tempat tumbuhnya ekor ayam yang sungguh cantik untuk di kejar.hahhahahah 

Jadi!!!! Tongkeng ayam tu BUKAN bontot ayam!!!!!! Bontot ayam tu adalah tempat untuk keluarnya najis ayam terbabit!! Ahhh aqu tak kira, kalau korang kata tongkeng ayam tu bahasa kampung, bahasa bandar nya adalah bontot ayam...namun aqu tetap memegang fakta bahawa tongkeng ayam dan bontot ayam itu adalah sesuatu yang berbezaaaaaaaaaa~

Kerana apa?

Kerana di sebabkan kawan aqu menyebut tongkeng ayam itu adalah bontot ayam, maka aqu memandang serong kepada pemakan-pemakan tongkeng ayam. Padahalnya, tongkeng ayam itu adalah tempat yang boleh aja di makan. ~_~

Jadi dengan rasmi nya aqu telah memakan tongkeng ayam sebentar tadi...dan dan dan rasa nya sedap sampai tak sempat nak ambik gambar.hahahhahah

hohoho abang pasar malam tu juai satu batang lidi mempunyai 4 ketul tongkeng ayam..dan dan dan berapa banyak ayam telah terkorban tongkeng nya untuk mencukupkan 32 batang lidi?hahhaha soalan math cepat-cepat jawab dalam masa 30 saat. ;)

Nota tanda tanya : ayam ada tongkeng....itik ada idak?

Nota terkejut : laki aqu kata kat kedah, sekilo tongkeng ayam tu seringgit ja... biar betui??????? 

walaupun baju cap ayam, tapi harga kemain mahai -.-

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
2 Comments

2 00 rajin nak comment:

Iz Salim said...

hahaha.. tak kesahla kat mane pon kedudukannye.. janji bunyik montot ayam tu dah buat kembang tekak.. :P

Junkyo No Hikari said...

ahaha harini baru taw yg tongkeng ayam dgn bontot ayam tu lain XDD
org kat sini ar panggil tongkeng aym tu bontot ayam... aiyaaaa...

dulu tak pnah taw pun mana satu tongkeng ayam.. main makan je sbb bahagian tuh paling sdap.. ada lemak ahahaha..

pastu adik ckp tu bontot ayam trus tak lalu.. tapi still makan sbb dah biasa bwahahahaha..
(geli plak komen benda nih) ahaha

takpe2 halal dimakan.. thanks atas penjelasan skang rasa tenang bila nak makan tongkeng ayam hehe