0 penyumbang pandangan

bila manusia ada pantang...

Assalamualaikum

Pantang. Ya bukan kisah berpantang selepas bersalin yang aqu nak kabarkan.. mahupun kisah pantang nampak makanan atau pantang di ajak berjalan atau atau atau pantang orang mengumpat kau sama turun padang..yang tu mungkin lain tahun aqu kupaskan. Yang nak aqu katakan adalah apabila manusia pantang ditegur..atau dengan bahasa lebih melayunya pantang di nasihat~

Yup kadang-kadang *erk selalu mungkin* terjumpa manusia yang rasa "aqu dalam dunia ku tiada siapa yang berhak nak bukak mulut", atau "kau rasa kau cukup baik sampai pandai nak nasihat orang lain?' atau mungkin juga dia masih di dalam kelompok pemikiran "kubur lain-lain".. ya mungkin!

Aqu tak perlu bebel begitu panjang lebar kerana anda sendiri kenal siapa anda *kalau anda sendiri masih belum kenal diri sendiri, aqu cadangkan anda selalu-selalu lah tengok motivasi Dr. Fazilah kamsah ye jangan asyik nak duduk dalam dunia sendiri je...katak bawah tempurung tu pun kalau hujan dia keluar jugak pi main air ;p* jadi satu perkara je aqu nak kabarkan...oh bukan sebenarnya 2 perkara..

pertama : nasihat itu sebenarnya tanda sayang, jadi buka la hati untuk dengar dan terima
kedua : kadang-kadang hati dengan akal memang tak sehaluan contohnya soal perasaan..namun apabila kita mahu merubah diri menjadi seseorang yang lebih baik, hati dan akal perlu bersatu!

nota semangat : tahniah harimau malaya, teruskan usaha anda.. baru saya sedar bahawa tanpa saya sebagai penonton, anda semua tetap boleh menang ;p hahhahah *tekanan bila cermin mata patah*
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: