1 penyumbang pandangan

mencuri masa - kecurian motor

Assalamualaikum

Perhhhh agak lama menyepi.. bukan membawa diri, cuma agak sibuk tersangat... ya amat tersangat sekali. Lama masa berlalu, macam-macam yang terjadi... yang pasti banyak perkara yang membahagiakan, dengan itu kesyukuran wajib di panjatkan ya... dalam kehidupan ini, walau banyak mana pun musibah yang berlaku namun kita masih di anugerahkan nikmat yang kadang kala kita terlupa yang sebenarnya itu suatu nikmat.

Setelah puasa berlalu, hari raya berlalu, ulang tahun kelahiran berlalu, dan kini raya haji bakal menjelang *entah di beri nyawa yang panjang untuk terus menyambutnya atau tidak, hanya mampu berdoa :) semoga segalanya di permudahkan*.

Ohhh dalam kekalutan meniti hari-hari terasa ingin berkongsi sesuatu tentang kecurian motor di rumahku. Jujurnya perasaan marah sikit pun tak timbul dalam hati... bukan kerana aqu terlalu penyabar okeh.hahhahah Mulanya bila hubby kata "motor kita hilang". Aqu agak terkejut.. dan agak kelakar bila aqu tak terfikir langsung tentang kecurian...yang terlintas dalam kepala aqu, "mana motor tu pergi, kat mana pulak abang parking, sapa yang pinjam". Nampak.... bila kita meletakan diri dalam keadaan tenang, kita tak kan cepat buruk sangka. ~_~ padahal lembap terpikir.

Dan apabila terkeluar ayat kedua dari hubby, "nak buat camne tak de rezeki..". Baru la aqu terlintas tentang kecurian... dan kerana ayat tu jugak, perasaan marah aqu tak timbul sama sekali...yang timbul hanya "kesian laki aqu motor kesayangan dia, mesti dia terasa sangat....macam mana la agak nya perasaan orang mencuri nie, tak rasa serba salah ke.."

Aqu agak pelik, macam mana sebenarnya hati seorang pencuri? Adakah terlalu batu atau hitam??? Adakah mereka juga tidak pernah kisah sekiranya harta mereka di curi????

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)