1 penyumbang pandangan

Positif dengan orang lain

Assalamualaikum

" teruknya dia dulu bukan bermakna teruk juga dia sekarang, dan baik dia sekarang tak bermakna baiknya dia akan datang". Yup betul... aqu setuju, senang kata teruk ke baik ke kita sekarang belum menjaminkan kita mati dalam keadaan yang macam mana...

Kalau dia dulu seorang kaki arak, tak bermakna dia sekarang haram menjadi ustaz... tak bermakna jika dia seorang ustazah sekarang, maka akan datang dia tetap ustazah.. hati manusia sentiasa berbolak balik, seteguh mana pun kadang kadang goyah... itulah manusia, sebab tu kita perlu sentiasa berdoa supaya diteguhkan keimanan.

Kadang-kadang memang wujud keadaan dimana dulu dia beria-ria tegah, tapi kini dia pulak yang buat.. kerana apa?? manusia tak sempurna, manusia melakukan kesilapan, manusia lalai.... dan iman manusia itu berubah-ubah...

 Jadi jangan pernah sekalipun kita memandang seseorang itu lebih hina dari kita, sedangkan kita juga manusia yang sama seperti dia..  jangan kerana labuhnya pakaian kita, kita mengatakan orang lain teruk dari kita.. jangan kerana hebatnya kita melontar hadis-hadis, kita menganggap si diam itu tiada ilmunya..

nota keciwa : kenapa memburukan nama sekolah agama geng oiii :( so sad la dengan lu junior, dulu kitaorang pun ade jugak gaduh-gaduh tapi tak de sampai jadi jenayah besau... alahai sangat terkilan bila dengar orang kata sekolah agama pun sama je macam sekolah biasa...
 Takkkk wehhh tak sama, percaya la... jangan sebab segelintir, korang samakan diaorang dengan yang lain.. yang sama tu perangai manusia, sekolah agama tu tetap hebat!


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
1 Comments

1 00 rajin nak comment:

Spirogyra said...

setuju.disebabkan segelintir,semua kena.sama lah dgn skolah agama dekat area sini.hemphh~apa nak jadilah segelintir tu o.o