0 penyumbang pandangan

take note! ke'biadab'an apakah ini

As salam!

Sebenarnya agak lama aqu mengambil masa nak tulis entry nie, aqu sendiri lupa dah berapa lama.. tapi memang lebih dari 3 4 bulan! kenapa lama sangat? bukan sebab entry nie terlalu special tapi sebab hati aqu berbelah bahagi nak tulis, tapi selepas di darab darab darab balik tanpa mengunakan bahagi lagi, aqu ambik keputusan untuk tulis.

Bercakap dengan dinding, ya itu satu keadaan di mana aqu rasa perkara paling bodoh aqu buat kalau aqu tetap bersabar. Ya bunyi macam 'so stupid walwilwaleywaley sebab tak boleh sabar benda kecik kot', tak... sebenarnya 'engkau lagi bodoh sebab tak tahu nak menghormati orang lain dengan perkara seremeh itu!'.

Kenapa? Pernah tak dalam satu keadaan di mana korang tengah bercakap dan bercerita sesuatu tapi si pendengar tetap sibuk khusyuk dengan handphone?

Huh bercakap bercerita tanpa sebarang respon, macam korang berdiri depan dinding pastu bercerita.. agaknya orang gila pun sedar dengan kegilaan pebuatan itu. Tapi yang bencinya adalah bila lepastu orang tu buat muka terhegeh-hegeh blur mintak simpati suruh kita ulang balik apa kita dah cakap. Alohhhh ingat pita rakaman ke??? what,bukannya susah sangat suruh ulang je bukan nak suruh berlari bagai??? ya memang tak susah! tapi sila pakai kepala otak sendiri sebelum cakap, sebab lagi tak susah bila kau toleh sekejap bagi perhatian..lagi simple! tak susah dan menyusahkan orang. kalau semua orang dalam dunia nie macam tu perangai memang kena cipta satu alat pasang kat badan untuk repeat balik berkali-kali. Hah mintak pelempang sungguh.

Aqu tak faham bila benda sesimple 'respect' itu susah untuk diaplikasi dalam diri? Apa rumit sangat kah? Apa kurang ajar ayat yang aqu gunakan? huh aqu rasa sikap begitu lebih kurang ajar. Dan aqu tak rasa manusia macam nie reti nak menghormati guru.. ye la manusia yang depan dia bercakap oun dia tak boleh nak tumpu seminit dua, nie pulak guru yang bercakap berjam-jam tu...

Tak kisah la siapa pun dengan orang yang kita berurusan, apa pun usia dia tapi biar la ada rasa hormat supaya orang lain hormat kita juga.

Kalau dah laman sosial tu lagi penting makanya sila lah semua orang didunia berbicara di alam maya walau pun hakikatnya anda cuma berada 2 jengkal dari rakan anda. sekian~
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: