0 penyumbang pandangan

Lodeh ke Lontong ka sama ja. sarawak mari.

As salam.

Ok maybe ada yang garu kepala apa tu lodeh??? adakah seluar yang akan terlucut dari pinggang kerana terlalu besar saiz nya??? tidak! yang itu londeh! ini LODEH!

Lodeh atau lontong, sama ja sebenarnya.. yang membezakannya adalah negeri masing-masing, maka gelaran masing-masing. Lodeh ni biasanyaa di guna orang negeri 9, jadi kalau ada korang dengar orang cakap kuah lodeh tu jangan la buat muka blur tak bertempat kan, buat-buat paham dah.

Aqu memang peminat setia kuah lodeh nie, tapi aqu tak kan makan kalau tak ada kuah kacang sekali... laki aqu pun memang minat, tapi yang tak boleh tahan dia suh buh tempe banyak-banyak, sampai kadang konfus nie kuah lodeh ke atau masak lemak tempe . -_-

Berbalik pada yang sarawak tu, semalam laki den balik bawak ini...



Laki aqu kata, bubur sarawak... tapi bila aqu rasa, aqu pikir-pikir laki aqu mungkin terkenang-kenang bubur lambuk sampai fia kata nie bubur sarawak, sebab aqu rasa dia tak mungkin bubur sebab begitu banyak isi-isian di dalam nya.. jadi dengan mudah nya aqu namakan dia kuah lontong versi sarawak..entah betul entah tak, aqu pun tak tau..yang aqu tau sodapppppppp! serius sedapppp! i loike!

Dan melihat pada isian dan rasa dia yang unik, memang agakkkkk laaaaa pikir-pikir kalau nak buat sendiri.hahahah maklum la i malas.lalallala

Tapi rasanya memang ada ura-ura bubur lambuk, cuma dia punya meriah memang awesome amat! Tak kisah la hubur ke lontong ke kuah campur ke, janji sodap. Raya nie aqu nak raya rumah kau, jangan tak bukak pintu pulak konon-konon macam tak da kat rumah...sebab memang tiap taun raya situ kan kan kan????

p/s : ros.hahahhahah ;) jangan marah. sekian.
ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

Comments
0 Comments

0 00 rajin nak comment: