0 penyumbang pandangan

al kisah gastrik

Assalamualaikum

Gastrik? Apa tu?? Eceh semua mesti tau la ape tu gastrik... paling tak pun korang gelar sakit perut tahap kritikal..

So ape cer dengan gastrik? Cerita nya ialah aqu nie daif gile pasal penyakit tu -_- maklum la selagi tak kena penyakit tu, memang kirim salam panjang-panjang je la aqu nak ambik kisah..

Kontot kan cerita, 2 3 4 5 6 7 8 9 itu ialah turutan nombor selepas nombor 1..tapi bukan kisah nombor tu yang aqu nak cite kan. Sebenarnya senjak 2 3 hari lepas, perut aqu sering di terjah sakit perut seakan-akan ada jarum berlegar-legar menyucuk dinding-dinding perut aqu.. perhhh sakit memang tak boleh nak gerak..

Aqu pun cakap kat adik aqu, kata nya gastrik kot.. aqu dengan yakin nya cakap, gastrik hape kalau mulut tak penah nak berhenti kunyah, gastrik tu kalau tak makan..

Rupanya teori aqu selama bertaun nie salah apabila adik aqu cakap "cikgu mana ajor ko ni, gastrik bukan tak makan je kalau makan tak menentu pun boleh gastrik, macam-macam cara pemakanan boleh sebab gastrik".

what??? perhh terkenang rutin pemakanan aqu yang cacar marba... arghh sudah, penyakit jangan di cari ok kalau dia datang tanpa di jemput tu lain cerita..

So misi hidup baru : perbaiki cara pemakanan..hohoho *adakah aqu da gemuk sedikit? lalallala*


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

2 penyumbang pandangan

kaolaurier pilihan bijak!

Assalamualaikum

okeh aqu nak cerita tentang barangan wanita, so pada makcik-makcik, kakak-kakak semua moh dekat baca kalau nak untung...tapi untuk kaum adam yang dah beristeri,  boleh la bagi suggestion kat isteri untuk beli.

Bulan ni, kaolaurier produk buat banyak promosi... bak kata orang "great value", sebab harga murah tapi kuantiti dan kualiti puas hati!

Selain warna bungkusan nya yang sangat cantik lagi tertarik, kuantiti nya pun agak banyak...so tak de la rasa "sikit bonar, koje memboli je pulak heh"..

Tentang kualiti, fuhhhh memang awesome! serius! selesa dan tak mudah bocor...plus ade pulak pilihan yang ada bauan segar disertakan..kalau tak caya boleh try!


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

pakaging dalam tin "teh Boh"


siapa peminat teh Boh??? saya salah seorang peminat teh Boh.. tapi mungkin ada yang tak menyedari bahawa teh Boh juga mempunyai bungkusan khas di dalam tin!

Tapi tin bukan sebarang tin ye...tin yang sangat cantik! jadi kalau dah habis guna teh, boleh guna buat tabung anak-anak.hihi

Harga? Tak mahal pun...beza tak banyak dengan pakaging biasa.. korang try beli satu, konfem puas hati...sebab aqu dah rembat satu yang warna hijau punya sebab corak dia lagi cantik.hihi
perkongsian suatu kasih sayang, jadi sebar-sebar kan lah tentang kecantikan tin Boh ni.hahahah
 

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

teh Boh pelbagai pilihan!

Assalamualaikum

Petang yang agak indah... cuaca mendung, angin yang sepoi-sepoi bahasa dan yang paling penting di hujung minggu waktu bercuti!

Kala santai bersama keluarga, terasa bosan tanpa apa-apa untuk membasahkan tekak.. tiba-tiba mood berjalan mencari kudapan datang dengan semangatnya! Apa lagi, laju-laju menuju Aeon Big...


Time meronda-ronda dalam pasaraya tu, adalah itu ini makanan aqu capai..dan sampai di satu lorong di mana tempat minuman 3in1 dan pelbagai lagi, dalam kepala dah teringat stok teh di rumah yang dah tinggal nyawa-nyawa ikan... apa lagi terus menuju ke teh Boh.. memang itu jenama pilihan keluarga dari dulu sampai sekarang.

Bila dah jumpa bahagian letaknya teh Boh, maka bermula lah masalah aqu.. kenapa??? Sebab teh Boh terlalu banyak sangat pilihan sampai kadang-kadang dekat 10 minit aqu bertapa kat situ untuk memilih.. bukan masalah untuk cari jenis mana yang sedap, tapi masalahnya semua sedap! confuse!!!
cer korang tengok... gak confuse kan nak pilih?
 

macam mana??? tau yang mana pilihan hati korang??? pilih sendiri ye...
selamat menikmati keenakan BOH!

kenapa perlu Boh??
kerana kepekatan rasa dan aroma teh nya memang terbaik! Lagi pun Boh produk Malaysia! :)

ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

1 penyumbang pandangan

Isu k-pop ; apabila terlalu menunding jari

Mula nya aqu mengambil keputusan untuk malas melontarkan pandangan tapi bila rasanya terlalu ramai yang melontar kata-kata tanpa tengok atas bawah kain maka aqu ingin pertaruhkan sedikit kata-kata *fuhhhh ayat pasukan debat gombak setia dah keluar*

Maaf kepada menteri dan sekalian pihak berkuasa yang telah bersuara, bagi saya anda bersuara tanpa melihat sekeliling dan agak melihatkan anda hanya bersuara apabila isu panas sahaja keluar. *harap jangan di saman saya*

Kenapa begitu? Kerana apa yang menjadi isu adalah ketika di konsert k-pop, perempuan itu berpelukan dengan artis k-pop terbabit...

Namun apa yang saya ingin persoalkan adalah mengapa pihak berkuasa begitu serius tentang hal terbabit tapi hanya membutakan mata apabila babak seperti itu dilakonkan oleh kebanyakan artis kita dalam drama ataupun filem tanpa mengira isteri atau suami orang???

Adakah mengunakan lesen "lakonan" menjadikan sesuatu itu di beri kelepasan untuk memeluk sesiapa sahaja??

Tidakan yang sebenar perlu di lakukan adalah bukan sekadar menyalahkan penganjur mengapa tidak sensitif, tetapi industri seni negara kita juga perlu di betulkan. Tak guna untuk mengorek lubang menanam seekor bangkai kancil tapi dibiarkan berpuluh lagi bangkai gajah bertaburan..busuknya akan tetap menyengat! *nampak peribahasa bombastik telur bistik aqu cipta*

Nota kilat sepoi bahasa : tragedi bah dah melanda malaysia, sedarlah murka Allah tu amat pedih azabnya!

Nota sayup suara : saya bukan peminat k-pop.sekian.


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

mutiara kata suana =2=

" persamaan antara mencintai dengan melupakan adalah kedua-duanya tidak boleh dipaksa tapi perlu belajar untuknya"


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

Nilai itu value

Kesayangan. Bukan hanya pada manusia, tapi juga benda atau boleh juga pada haiwan.

Kesayangan bererti tingginya nilai value *nilai tu value la kan -.-* pada sesuatu tu pada diri kita. Tak kira lah mahal atau murah, besar atau kecil,  percuma atau bermodal, semua itu bukan ukuran.

Bercerita tentang kesayangan dan valuenya, aqu ada kisah disebaliknya sebenarnya.

Tak perlu terlalu terperinci aqu cite kan kisah nya *kerana aqu sedar aqu bukan artis*, namun cukup la sekadar aqu kongsikan terkilannya aqu dengan sikap manusia yang tak faham wujudnya value berharga yang tidak boleh di beli dengan duit!

Nota cinta : bukan tidak redha cuma sedikit terkilan


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)

0 penyumbang pandangan

Pemulaan 2015 "manis & pahit"

Azam? Erm bagi aqu tak perlu tunggu permulaan tahun baru untuk menanam azam...bila-bila azam tu boleh di laksanakan kalau hati tekad nak buat..

Namun bagi pemulaan tahun baru ini, tetap wujud suka and duka walaupun doa di hati mengharapkan agar bahagia ceria dan gembira sahaja.

Tapi duka tak la terlalu duka cuma sedikit terkeciwa.hehheh

Tapi untuk part bahagia, memang aqu benar-benar terasanya. Syukur! And... Thanks hubby! :)

Nota love : ramai yang berhati mulia membantu mangsa banjir tapi biar lah tangan kanan menghulur tanpa tangan kiri mengetahuinya..


ringankan tangan, sudikan diri tekan "LIKE" ;)